آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

مجری طرح های مسکن اجتماعی مشخص شد!



اخبار,اخبار اقتصادی,طرح مسکن اجتماعی


اخبار اقتصادی - بنیاد مسکن مجری طرح های مسکن اجتماعی می شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: براساس سیاست بازگشت به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) در حوزه مسکن و سیاست هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده ، این وزارتخانه تلاش می کند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به عنوان مجری طرح مسکن اجتماعی در بافت فرسوده تعیین نماید.

عباس آخوندی روز پنج شنبه درهمایش روسای بنیاد مسکن سراسر کشور به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره ) و تاسیس این نهاد اظهار داشت: اجرای طرح مسکن اجتماعی در بافت های فرسوده، علاوه بر بهسازی آنها، امکانات زیر بنایی نیز در دسترس قرار دارد .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طرح مسکن اجتماعی در چارچوب نظام تأمین اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد و برای گروه هایی که پایین ترین سطح درآمدی را دارند، مسکن اجتماعی ساخته شود.

آخوندی با بیان اینکه تاکید حضرت امام (ره ) براین بود مسکن در مناطق مرغوب و قابل سکونت احداث شود ، گفت : بزرگترین مشکلی که با مسکن مهر داشتیم ، این بود که در برخی جاها مکانیابی درستی نداشته است.

آخوندی بزرگترین معضل مسکن مهر را خارج سازی مردم از مسئولیت ساخت وساز ذکر کرد و گفت : دولت وارد این عرصه شد .

به گفته این مقام مسئول ، دولت باید از درگیری مستقیم با ساخت و ساز خودداری کند و در عین این که باید برای محرومان خانه سازی توسط خود مردم صورت گیرد.

آخوندی افزود: فروش اقساطی یک میلیون واحد مسکن مهر به پایان رسیده ، امسال نیز فروش اقساطی 700 هزار دستگاه انجام می شود و تلاش می کنیم مسائل و مشکلات ساخت و سازهای مسکن مهر را تا پایان سال 1394 برطرف سازیم .

به اعتقاد وی ، در شرایط کنونی و در مرحله جدید هدفمندی یارانه ها مسئله مسکن باید در چارچوب مبارزه با فقر به مورد اجرا گذاشته شود .

وی به لزوم تدوین طرح اجتماعی مبارزه با فقر اشاره کرد و گفت: سیاست مبارزه با فقرآموزشی، بهداشت، اشتغال و مسکن باید در یک مجموعه دیده شود .

وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت پایتخت کشور اذعان کرد: امکانات زیستی موجود در تهران جوابگوی جمعیت افزون بر هشت میلیون نفری آن نیست ، در حالی که بیش از سه دهه قبل جمعیت پایتخت حدود سه میلیون نفر ارزیابی شده بود .

وی تصریح کرد: طرح هایی که برای تهران تهیه و مقرر شده جمعیت تهران در مرز هفت میلیون و 500 هزار نفر ثابت شود .

به گفته آخوندی ، امروز ساخت و سازهایی که در پایتخت به مورد اجرا گذاشته شده و یا در حال ساخت قرار دارد ، جمعیت این شهر را به حدود 12 میلیون نفر خواهد رساند که بسیار نامطلوب است .

وی خاطرنشان ساخت : رشد تمرکز بالای جمعیت، پیامد ناگوار افزایش سهم زمین در مسکن را به دنبال دارد و در شرایط کنونی سهم زمین در مسکن بالای 55 درصد است.

وزیر راه وشهرسازی افزود : تمرکز جمعیت در کلانشهرها مانع از خانه دار شدن فقرا خواهد شد و باید نسبت به این مهم توجه شود .

آخوندی در ارتباط به حوزه روستا نیز اظهارداشت : طرح منظومه های روستایی برای مدیریت ساخت و سازها در روستاها ، امکان توسعه روستاها با این طرح وجود دارد.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه از واریز مبلغی به حساب 100 امام (ره ) برای همکاری در ساخت مسکن برای نیازمندان خبر داد .

21 فروردین ماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره ) مبنی بر افتتاح حساب 100 به منظور تامین مسکن محرومان و تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .
 اخبار اقتصادی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------