دود سفید از مذاکرات اوپکی‌ها بیرون می‌آید؟



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , اوپک

منابع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)گفتند که کارشناسان این سازمان در نخستین روز از نشست دو روزه در وین برای تعیین جزئیات طرح کاهش تولید نفت، درباره دورنمای دستیابی به توافق نهایی ابراز امیدواری کرده‌اند.

 به گزارش ایسنا، در پایان نخستین روز، نمایندگان کشورهای عضو اوپک گفته اند که در حال پیشرفت هستند و قرار است این نشست در ساعت ٩ گرینویچ (١٢:٣٠ به وقت تهران) روز سه شنبه (دوم آذر ماه) از سرگرفته شود.

 

این نشست، کمیته‌ای فنی است که به طور عمده از نمایندگان کشورهای عضو در هیات عامل اوپک و همچنین نمانیدگان ملی هر کشور تشکیل شده است و به وزیران مربوط گزارش می دهند.

 

یک عضو  هیات نمایندگی کشورهای عضو اوپک گفت که ١٤ کشور عضو این سازمان در نشست وزیران نفت ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) در وین به توافق نهایی دست خواهند یافت.

 

اعضای اوپک در ٢٨ سپتامبر (هفتم مهر ماه) در باره کاهش تولید نفت خام به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه تا ٣٣ میلیون بشکه در روز توافق کردند که نخستین کاهش تولید از سال ٢٠٠٨ به این سو برای بهبود قیمت ها بود.

 

این کمیته بلندپایه در نشست نخست در ماه اکتبر نتوانست به توافقی دست یابد.

 

وزیران و مقام های کشورهای عضو اوپک در روزهای گذشته گفته اند که اوپک به توافق نزدیک تر شده است و بیشتر اعضای آن آماده شده اند تا در باره حجم تولید ایران انعطاف نشان دهند.

 

این کمیته توصیه های خود را به نشست وزارتی اوپک ارایه خواهد کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------