سرما مصرف بنزین را افزایش داد/ وجود ذخایرکافی سوخت برای مقابله با افت دما



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مصرف بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت:مشکلی در تامین سوخت مایع وجود ندارد و به میزان کافی ذخایر استراتژیک این فراورده های سوختی درکشور وجود دارد.

منصور ریاحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:دراستان های مازندران، گیلان و گلستان با توجه به احتمال افت فشار گاز، وضعیت مصرف و توزیع سوخت مایع تحت مدیریت است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با توجه به استقرار موج سرما در کشور که باعث افزایش مصرف و قطع گاز در برخی مناطق شده است، امکان تامین سوخت در همه مناطق وجود دارد.

 

وی گفت: پس از قطع گاز در استان مازندران، نفتکش های جاده ای و مراکز پخش اقدام به تامین و توزیع نفت سفید، گازوییل و ال.پی.جی مورد نیازکردند.

 

**کاهش مصرف گاز در نیروگاه ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به وضعیت گاز رسانی به نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، نیروگاه ها به سراغ استفاده از سوخت مایع رفته اند.

 

ریاحی افزود:در وضعیت عادی حدود 95 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه ها توسط گاز و تامین می شود اما اکنون و پس از اوج گیری سرما و با توجه به اولویت داشتن تامین گاز بخش خانگی، مصرف گاز در نیروگاه ها کاهش قابل توجهی داشته و در مقابل مصرف سوخت مایع رشد کرده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یادآور شد: پیشتر، پنچ درصد سوخت نیروگاه ها از محل سوخت مایع تامین می شد اما اکنون به 55 تا 60درصد رسیده است.

 

**قطع گاز سی.ان.جی برخی استان ها و افرایش مصرف بنزین

ریاحی درباره قطع گاز جایگاه سی.ان.جی نیز گفت: تاکنون در سه استان شمالی جایگاه های سی.ان.جی قطع شده اند و موردی از قطع گاز سی ان جی در تهران گزارش داده نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به قطع جایگاه های سی.ان.جی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل قطع جایگاه های سی.ان.جی مصرف بنزین افزایش یافته به طوری که مصرف بنزین در استان مازندران از روزانه 2.7 میلیون لیتر به 4.3 میلیون لیتر در زمان اوج سرما رسیده است.

 

وی درباره مصرف بنزین در کشور گفت: میزان مصرف بنزین در کشور در روز پنجشنبه به 77.8 میلیون لیتر رسید این در حالی است که میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال 95 تا پیش از استقرار موج سرما ، 75 میلیون لیتر در روز بوده است.

 

ریاحی اعلام کرد: اوج مصرف بنزین در کشور در هفته آینده خواهد بود که به علت تعطیلات، حجم مسافرت افزایش می یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------