آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

رییس ستادکل نیروهای مسلح: با وجود رفع تحریم‌ها بخش زیادی از پول نفت وارد کشور نشده است



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, رییس ستادکل نیروهای مسلح

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 7 آذر 1359 طومار دریایی ارتش بعث را به هم پیچید.

به گزارش تسنیم ؛سرلشکر محمدحسین باقری با حضور در همایش فرماندهان نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه این روزها یادآور عملیات کم‌نظیری در ماه‌های اول جنگ در خلیج فارس است، گفت: این عملیات طومار نیروی دریایی متجاوز دشمن را در هم پیچید و نیروی دریایی دشمن دیگر نتوانست سر بلند کند.

 

وی با بیان اینکه کشور گرفتار تحریم، فروش نفت و مشکل دریافت پول نفت است، گفت: بعد از برجام تحریمهای فروش نفت برداشته شد اما بخش زیادی از پول نفت وارد کشور نشده و این گرفتاریها ادامه دارد. برداشت مسئولان دولت این بود که پرداخت پول نفت با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌گیرد  اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل مشکلات ما در بخش بودجه نیروهای مسلح همچنان ادامه دارد.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به کارنامه درخشان نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس متذکر شد: نیروی دریایی رد پذیرش مسئولیتی سنگین در آمادگی سواحل کارنامه درخشانی داشته است منطقه مکران بسیار حیاتی و ارزشمند بود و نیروی دریایی پیش‌قدم رفع محرومیت از این منطقه شد و گامهای اساسی در این جهت برداشته و کارهای دیگر در حال انجام است.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه ژئوپلیتیک منطقه مکران در حال تبدیل به یک منطقه ژئوپلیتیک فعال است و قدرت دفاعی ما را افزایش خواهد داد خاطرنشان کرد: قرنهای متمادی کشور ما به دریا بی‌توجه بوده و این مسئله در پیشینه تاریخی ما بوده است که توسعه از زمین شکل می‌گیرد اما در د نیا اینگونه نیست.

 

وی افزود: وقتی دوسوم مردم جهان در سواحل زندگی می‌کنند و اقتصاد جهان در دریا شکل می‌گیرد باید در این مسیر پیشقدم شویم و برای این مسئله سده‌ها زمان لازم است.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خدمات امیر دریادار سیاری فرمانده کل نیروی دریایی ارتش گفت: در زمان فرماندهی ایشان طرحهایی زیادی را شاهد بودیم که مطرح شد و مسائل مربوط به توسعه شیلات، نفت و بازکردن راه استانها به ساحل مطرح شد. متاسفانه در مسئله انتقال استان فارس به خلیج فارس کوته‌بینانه نگاه شد چرا نباید استانهای داخلی ما در کنار ساحل حضور داشته باشند و چرا نباید سازوکار لازم را برای استانها ایجاد کنیم.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه سواحل ما قابلیت ساخت چندین بندر را دارند، اظهار کرد: ما می‌توانیم ژئوپلتیک منطقه را باز کنیم و  آسیای مرکزی را از انحصار ارتباط با روسیه خارج کنیم و این خواست کشورهای منطقه است که از طریق ما به آبهای آزاد دسترسی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه نقدینگی ما در جامعه بیش از هزار تریلیون است و می‌شود با آن کارهای بزرگی کرد گفت: این مسئله نیاز به مدیریت آگاهانه دارد و همایشهایی که در این راستا برگزار شده به بخشی از این پتانسیل توجه کرده است و می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در برنامه ششم توسعه حکم خاصی برای سواحل مکران آمده و بسیاری از احکام را در هم ادغام کرده است. کارگروه سواحل مکران در حال شکل‌گیری است که البته انتظارات ما بیش از این است و با توجه به اینکه امسال بودجه عمرانی به کسی داده نشده اما بخشی از پول سواحل مکران واگذار شده است.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه یکی از نکات مثبت نیروی دریایی روحیه عالی است که جلوه عملیاتی «ما می‌توانیم» را در نیروی دریایی می‌بینیم، گفت: کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم روال مدنظر فرمانده معظم کل قوا این است که به وضع موجود قانع نیستند و ما هم نباید به وضع موجود قانع باشیم.

 

وی با اشاره به مسئله اطلاعات در نیروی دریایی تاکید کردند: ناو شیراز در حال ساخت است که می‌تواند کمک خوبی به ما در مسئله اطلاعات کند اما در نیروی دریایی برد سلاح از برد اطلاعات بیشتر است.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شما در حال وارد شدن به اقیانوس اطلس و دریاهای دور هستید و باید در زمینه اطلاعات از طریق ماهواره، فضای سایبر و کارهای الکترونیکی و پهبادهای دریاپیما راه‌های طولانی را طی کنید. باید به مسئله اطلاعات در دریا توجه اساسی کرد.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه براساس خواسته‌های رهبری راهبردها و دکترین‌های ما باید به روز آینده‌نگر و واقع‌بینانه و موجب بازدارندگی باشد، گفت: روشهای سنتی جوابگوی نیروی دریایی نیست و کفایت نمی‌کند. نیروی دریایی وقتی می‌تواند کلاسیک خوب عمل کند که هم طراز با دشمن باشد. بایستی برای این مسئله راهکار پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مسئله حضور در دریاها، اقیانوسها و اسکورت شناورها کارهای بزرگی انجام شده تصریح کرد: من به اینکه نیروی دریایی ما باید مانند ناوگانی که در دریای عمان دارد ناوگانی در دریای هند نیز داشته باشد نیز تاکید دارم و شاید زمانی در سواحل یمن و سوریه نیاز به پایگاه داشته باشیم و مطابق با حقوق بین‌الملل دریاها نیاز به زیرساختهای لازم برای این کار داریم که باید بر روی آن فکر کرد.داشتن پایگاه دریایی در دوردست‌ها کمتر از قدرت هسته‌ای نیست و دهها برابر آن است و مانند آن نیز ایجاد بازدارندگی می‌کند. ما می‌توانیم در خلیج فارس سکوی ثابت بزنیم و سایر نقاط سکوی شناور داشته باشیم.

 

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن ادعا می‌کند ایرانیها و چینی‌ها با همکاری هم راهبرد ممانعت از دسترسی را پیش‌می‌برند گفت: این راهبرد ماست و باید آن را توسعه دهیم تا شناورهای دشمن از سواحل فاصله بگیرند این راهبرد خودمان است و کسی به ما یاد نداده و راهبردهای دیگری هم داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------