زمینه یکسان سازی نرخ ارز باید فراهم شود/ سیاست بانک مرکزی ثبات بازار ارز است



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: همواره یکی از اولویت های بانک مرکزی یکسان سازی نرخ ارز بوده است که برای تحقق این امر باید زمینه های مورد نیاز از قبیل دسترسی به کانال های بین المللی بانکی فراهم شود.

 ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه همایش سالانه انجمن حسابداران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر اینکه باتوجه به وضعیت بازار موضع گیری بانک مرکزی در خصوص یکسان سازی نرخ ارز چه خواهد بود، گفت: همانطور که پیش تر اعلام شده یکسان سازی نرخ ارز از اقداماتی است که حتما باید انجام شود اما برای تحقق این امر باید پیش شرط هایی فراهم شود.

 

وی در ادامه افزود: وجود کانال های بانکی بین المللی در دسترسی بانک مرکزی همچنین سایر بانک های فعال به منابع ارزی می تواند این مانور را عملیاتی کند و درمقابل واکنش های این چنینی بازار عکس العمل نشان دهد.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود یکسان سازی تا پایان سال 95 انجام شود، اما تا کنون اقداماتی صورت نگرفته پاسخی نداد.

 

وی همچنین ثبات بازار ارز را یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: روند افزایش قیمت ارز از سال 92 تا کنون در مقابل تغییرات متغیر اقتصادی بسیار ناچیز بوده است، ضمن اینکه طی دو سال اخیر نرخ برابری دلار و یورو به پایین ترین حد خود رسیده است.

 

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص اینکه آیا این نوسانات بازار ارز برای دولت قابل پیش بینی بود، اظهار داشت: همواره در سال های گذشته به ویژه در اواخر سال میلادی و سه ماه پایانی سال شمسی به سبب تصفیه حساب شرکت ها و عرضه محصولات پتروشیمی نوساناتی ایجاد می شود اما سیاست بانک مرکزی همواره از ثبات بازار ارز بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------