علت تغییر واحد پول از ریال به تومان/ ارز تک نرخی می‌شود



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تک نرخی شدن ارز جزو سیاست‌های دولت است و قطعا در نخستین زمانی که امکان اجرا داشته باشد اجرا می‌شود.

 محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن میانه تبریز، در گفت‌و‌گو با  فارس در تبریز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تک نرخی شدن ارز آسیب‌های سوء اقتصادی نداشته باشد و با توجه به اینکه جزو سیاست‌های ارزی دولت تدبیر و امید است، اجرا خواهد شد.

 

وی در مورد تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان با بیان اینکه لایحه این تغییر در دولت در حال بررسی است، افزود: یکی از مواردی که تعیین می‌کند واحد پول ریال یا تومان باشد همین وضع موجود است و هر تومان 10 ریال تعریف شده و اما بعد از این به جای اینکه با ریال سر و کار داشته باشیم در محاسبات و گزارشات با تومان سر و کار خواهیم داشت همانطور که مردم در خرید و فروش خود بیشتر این واحد را به کار می‌برند.

 

نوبخت اذعان داشت: لایحه تغییر واحد پول را به مجلس پیشنهاد داده‌ایم و اگر به تصویب برسد از همین واحد استفاده خواهیم کرد و به نظر می‌رسد امور مردم هم بدین وسیله سهل‌تر انجام خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد علت این تغییر هم گفت: قطعا بزرگ بودن اعداد مشغله‌های زیادی ایجاد می‌کرد و برای سهولت مبادلات این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------