اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیازمند تعریف جدید است/ سازندگان قادر به فروش خانه نیستند



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, مهرداد لاهوتی

مهرداد لاهوتی گفت: خانه‌های خالی نیازمند تعریف جدید است و نمی‌توان به صرف اینکه یک واحد ساختمانی خالی است از آن مالک مالیات گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص اجرایی شدن اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سال آینده گفت: با توجه به وضعیت رکودی که امروز در اقتصاد کشور حاکم است باید در اجرای این قانون دقت نظر کافی داشت.

 

مهرداد لاهوتی گفت: خانه‌های خالی نیازمند تعریف جدید است و نمی‌توان به صرف اینکه این واحد ساختمانی خالی است  از آن مالک مالیات گرفته شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: رکود در بخش ساخت و ساز سبب شده که بسیاری از سازنده‌ها نتوانند خانه‌هایی که ساخته‌اند را به فروش برسانند به طوری که حاضر هستند پایین‌تر از قیمت روز آن را به بفروشند اما باز هم خریدار وجود ندارد.

 

لاهوتی ادامه داد: این خانه‌ها دیگر به عنوان خانه خالی تلقی نمی‌شوند زیرا سازنده با هدف فروش و عرضه در بازار این خانه‌ها را ساخته اما رکورد مانع شده تا تولید خود را به فروش برساند. پس اگر ما از این خانه‌ها مالیات بگیریم در واقع قیمت مسکن را بالا برده‌ایم.

 

لاهوتی در پایان تصریح کرد: باید در این حوزه شفاف‌سازی صورت بگیرد و طوری برنامه‌ریزی شود تا مالکان خانه‌های خالی که انگیزه و قصد فروش واحدهای خود را دارند مالیات آن را پرداخت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------