قیمت برخی مواد خوراکی اساسی همچنان در حال افزایش



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,خوراکی اساسی

براساس گزارش منتشر شده بانک مرکزی، قیمت مواد خوراکی همچنان روند صعودی را طی می‌کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج گزارش هفتگی از متوسط قیمت خرده فروشی، برخی از مواد خوراکی در تهران طی هفته منتهی به19  آذر 95 حاکی از افزایش قیمت تخم مرغ،چای،حبوبات،میوه ها ،سبزیجات تازه  و گوشت مرغ نسبت به هفته ماقبل است.

  

 لبنیات و تخم مرغ

 در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.8 درصد کاهش یافته و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

 

بهای تخم مرغ معادل 201 درصد افزایش داشت و شانه ای 95000 الی 110000 ریال فروش می رفت.

 

برنج و حبوب 

در این هفته در گروه برنج قیمت اقلام این گروه ثابت بود در گروه حبوب بهای لوبیا چیتی معادل 0.1 درصد، لوبیا چشم بلبلب 0.4 درصد و لوبیا قرمز 0.1 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 0.1 درصد افزایش یافت.

 

 میوه ها و سبزی های تازه 

در هفته مورد بررسی ، در میادین زیر نظر شهردای هندوانه عرضه نمی شد و انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی  از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروش ها متفاوت بودند؛ به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای نارنگی معادل 1.5 درصد، موز 3.9 درصد و میوی 2.8 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.2 درصد تا 7.9 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل 21.2 درصد، بادنجان . درصد و کدو سبز 5 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.8 درصد تا 24.5 درصد افزایش یافت.

 

 گوشت قرمز و گوشت مرغ 

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت مرغ معادل 2.1 درصد افزایش داشت.

 

 قند ، شکر، چای و روغن نباتی 

در این هفته بهای شکر معادل 0.9  درصد کاهش ولی قیمت چای خارجی معادل 0.2 درصد افزایش یافت. بهای قند و انواع روغن نباتی ثابت بود.

 

 واردات بی رویه خشکبار بازار را دچار نوسان ک رد 

قاسمعلی حسنی عضو هیئت رئیسه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد قیمت مواد غذایی در هفته های گذشته اظهار داشت:هفته گذشته برخی اقلام مواد غذایی با رشد قیمت 5 تا 10 درصد مواجه بوده و این روند در روزهای آتی تعدیل خواهد شد.

 

وی افزود:برخی اقلام در بخش خشکبار و آجیل نیز با افزایش قیمت روبرو بوده و علاوه بر آن واردات برخی اقلام  مانند بادام هندی،فندق ترکیه و گردو آمریکا قابل توجه بوده که مشکلاتی را برای بازار این نوع محصول ایجاد کرده است.

 

عضو هیئت رئیسه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: حبوبات،بازار مواد غذایی را تحت تاثیر خود قرار داده و رشد قیمتی غیر معقولی را داشته است.

 

میوه های انبار شده به تدریج وارد بازار می شود 

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در هفته های پیش برخی میوه ها ازجمله پرتقال و نارنگی با افزایش قیمت محسوسی مواجه بوده اما سایر میوه ها و سبزیجات رشد قیمتی قابل توجهی نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه بازار میوه وسبزی با  وضعیت مطلوب فاصله دارد،  گفت: میوه ها انبار شده  برای شب عید این روزها به تدریج وارد بازار خواهد شد و برای روزهای آینده هیچ گونه افزایش قیمتی پیش بینی نمی شود.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تاکید کرد: در هفته های آینده برخی میوه ها با افزایش متقاضی مواجه خواهد بود اما با توجه به عرضه مناسب میوه ها احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------