رویترز: پیش بینی کمبود عرضه در سال 2017، قیمت نفت را بالا برد



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی , نفت

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، در پی تصمیم اوپک و برخی تولیدکنندگان نفت غیراوپک برای کاهش تولید نفت و پیش بینی کمبود عرضه در سال 2017، قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای جهانی بالا رفت.

  به  گزارش  ایرنا   به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 04:01 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.7 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 55 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید.

 

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور به بهای 52 دلار و 33 سنت معامله شد که نسبت به آخرین قیمت آن در معاملات جمعه گذشته 0.8 درصد افزایش داشت. 

 

معامله گران بازار نفت این افزایش قیمت را ناشی از انتظار کمبود عرضه نفت در آینده ارزیابی کرده اند.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و 12 کشور غیراوپک در راس آنها روسیه، در تلاش برای کاهش مازاد عرضه در بازار و بالا بردن سطح قیمت ها، اعلام کرده اند از ابتدای ژانویه 2017 روی هم تقریبا یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز از تولید خود خواهند کاست. 

 

به گزارش ایرنا، هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه دسامبر 2016 (آذر-دی) خود اعلام کرد، اگر اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید خود پایبند باشند، ممکن است بازار در نیمه نخست سال 2017 دچار کمبود نفت به میزان 600 هزار بشکه در روز شود. 

 

بانک آمریکایی گلدمن ساچز نیز جمعه گذشته (26 آذر) پیش بینی کرد، قیمت نفت خام در سه ماهه دوم سال 2017 افزایش یابد.

 

گلدمن ساچز که در ماه نوامبر 2016 (آبان-آذر) میانگین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 را 55 دلار در هر بشکه پیش بینی کرده بود، در ماه دسامبر آن را 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه برآورد کرد. 

 

بانک یاد شده همچنین در گزارش ماه دسامبر خود، پیش بینی میانگین قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه دوم سال 2017 را از 56 دلار و 50 سنت به 59 دلار در هر بشکه بازنگری کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------