نرخ واقعی دلار با قیمت دلار در لایحه بودجه چند درصد تفاوت دارد؟



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, دلار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که نرخ واقعی دلار با قیمت دلار در لایحه بودجه ۱۸ تا ۲۰ درصد تفاوت دارد و دولت باید این تفاوت را مدیریت کند.

 محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به پیش‌بینی نرخ دلار ۳۳۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۹۶، اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم نرخ واقعی دلار باید بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا در اقتصاد تعریف شود و آن رسیدن به همان شاخص یکسان سازی است.

 

وی افزود: رویکردی که دولت مطرح کرده باید منطبق بر مکانیسم عرضه و تقاضا و تک نرخی شدن ارز در اقتصاد باشد البته عرضه تک نرخی همیشه مطرح بوده اما عملیاتی نشده است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: قیمتی که دولت برای دلار در لایحه بودجه ۹۶ در نظر گرفته با رویکرد تنظیم بازار خوب است اما با واقعیت ۴۰۰۰ تومانی فعلی تفاوت دارد و به نظر می‌رسد این تفاضل ۱۸ تا ۲۰ درصدی نرخ دلار در لایحه دولت با نرخ واقعی باید مدیریت شود؛ یعنی دولت یا باید نرخ بازار را متعادل کند و به عدد ۳۳۰۰ تومان که در بودجه پیش‌بینی کرده برساند و یا اینکه این نرخ را مبنا قرار دهد.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: کار عاقلانه این است که عرضه و تقاضای بازار را مدیریت کنیم و هر آنچه نرخ بازار می‌گوید ملاک قرار بگیرد. ما نمی‌توانیم در این زمینه مداخله کنیم اما دولت می‌تواند با رویکرد منطقی و اعمال سیاست‌های خودش بهبود شاخص‌ها را عملیاتی کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------