رولزرویس منکر نقض تحریم‌های ایران شد



  اخباراقتصادی  ,خبرهای   اقتصادی ,رولزرویس

رولزرویس در واکنش به گزارشهایی که مدعی شده اند این شرکت مهندسی تحریمهای آمریکا را برای فروش تجهیزات به ایران دور زده است، اعلام کرد در فروش توربینهای صنعتی تابع قوانین بوده است.

 به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به یک یادداشت داخلی رولزرویس که درز یافته است، اعلام کرد این غول مهندسی انگلیس طی چند دهه گذشته که ایران تحت تحریمهای اقتصادی بوده است، توربینهایی به ارزش میلیونها پوند به دولت ایران فروخته است. این شرکت تا زمانی که تحریمهای ایران در سال جاری برداشته نشدند، به فروش به ایران در وب سایت خود اشاره ای نکرده بود.

 

این توافقها ریسک بزرگی برای رولزرویس به شمار می‌روند، زیرا این شرکت یک چهارم از درآمدش را از فروش به آمریکا کسب می‌کند که بخش قابل توجهی از آن مربوط به وزارت دفاع آمریکاست.

 

بر اساس گزارش ایندیپندنت، تحریمها علیه ایران پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ وضع شدند و در سال ۱۹۹۵ به بهانه تلاش ایران برای دستیابی به سلاحهای هسته‌ای تشدید شدند.

 

اسناد مذکور ظاهرا نشان می‌دهند که رولزرویس حدود ۱۰۰ توربین صنعتی به ایران فروخته است. از این تعداد ۶۹ توربین به شرکت ملی نفت ایران فروخته شده که تحت تحریم بوده است. زمانی که محدودیتها علیه ایران افزایش یافت، این شرکت به فروش تجهیزات ادامه دارد اما به جای توربین، قطعات یدکی و کمک مهندسی فروخت.

 

سخنگوی رولزرویس هر گونه اتهام مبنی بر اینکه این شرکت محرمانه با ایران داد و ستد داشته یا تحریمهای آمریکا را دور زده است، تکذیب کرد. وی گفت ما در همه کشورها از جمله ایران مطابق با قوانین انگلیس، اتحادیه اروپا یا سایر تحریمهای ملی و مقررات کنترل صادرات، فعالیت می‌کنیم. این مسئله شامل درخواست برای مجوزهای صادرات در صورت لزوم و رعایت دقیق همه مفاد و شرایط است.

 

رولزرویس بدنبال ادعاهایی مبنی بر پرداخت رشوه به واسطه ها برای برد قراردادها در سراسر جهان، در انگلیس تحت تحقیقات کلاهبرداری قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------