روسیه کاهش تولید نفت را آغاز کرد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, تولید نفت

روسیه در چارچوب توافق کشورهای عضو سازمان تولید کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپکی برنامه کاهش تولید خود را آغاز کرد.

 به گزارش ایرنا، روسیه در قالب این توافق متعهد شده است، از اول سال جاری میلادی (2017) روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود را کم کند.

 

روزنامه راسیسکایا گازتا چاپ مسکو روز دوشنبه از آغاز کاهش تولید نفت روسیه از اول ژانویه خبر داد.

 

این روزنامه افزود: اقدام روسیه در چارچوب اجرای برنامه کاهش روزانه 1/8 میلیون بشکه تولید نفت براساس توافق با اوپک انجام می گیرد.

 

براساس آمارهای موجود، روسیه ماه اکتبر سال گذشته با افزایش فعالیت و تولید روزانه 11 میلیون و 200 هزار بشکه نفت، در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده جهان و بالاتر از عربستان و آمریکا قرار گرفت.

 

وزیر انرژی روسیه همچنین با تاکید بر حمایت این کشور از کاهش تولید نفت اعلام کرده است: در صورت نیاز برای بهبود بازارهای نفتی، امکان تمدید توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو اوپک و غیراوپک وجود دارد.

 

الکساندر نوواک در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ضمن اعلام این موضوع، اظهار کرد: بهای نفت در پی تصمیم تاریخی کشورهای عضو سازمان تولید کننده نفت (اوپک) افزایش یافت.

 

وی اظهار کرد: روسیه این توافق را که در هشت سال گذشته بی سابقه بود، پذیرفته است و اکنون امکان کنترل روند کاهش تولید نفت وجود دارد و می توان اجرای توافق را از جانب هر کشوری کنترل کرد.

 

وی گفت: با تشکیل کمیته نظارت، اوضاع بازار و تولید نفت پایش می شود و در صورت نیاز، امکان یک دوره دیگر تمدید توافق کاهش تولید نیز وجود دارد.

 

وزیر انرژی روسیه همچنین بهای هر بشکه نفت در سال 2017 را بین 55 تا 60 دلار پیش بینی کرد.

 

نوواک در پایان با طرح احتمال از سرگیری تولید گسترده نفت از سوی آمریکا گفت که این کشور نمی تواند با فوریت تولید خود را افزایش دهد.

 

اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال 2017 روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------