رویترز: طلا با گام های مطمئن سال 2017 را آغاز کرد



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طلا

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، با افزایش قیمت نفت و طلا، رشد ارزش دلار و بالا رفتن شاخص بازار سهام آسیا بدنبال رکوردزنی شاخص سهام اروپا بازارهای مالی، سال 2017 را با اطمینان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، قیمت های نفت، طلا و فلزات پایه امروز(سه شنبه) بالا رفتند زیرا شواهد نشان دهنده رشد قدرتمند تولید کارخانه ها در چین و اروپاست که در آغاز سال نو میلادی، نوید بخش رشد بخش تولیدات کارخانه ای جهان است.

 

با افزایش شاخص سهام بازارهای بریتانیا، آلمان و فرانسه، بازارهای اروپا خود را برای یک شروع خوب آماده کردند.

 

شاخص ام.اس.سی.تی بازارسهام آسیا پاسیفیک بجز ژاپن، صبح امروز 0.6 درصد بالا رفت، زیرا بازارهای این منطقه امروز پس از تعطیلات سال نو دوباره باز شدند. اندازه شاخص یاد شده در سال 2016 در مقایسه با سال پیش از آن 3.7 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش در چهار سال گذشته را تجربه کرد.

 

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر 6 ارز اصلی (ین، یورو، فرانک سوئیس، پوند انگلیس، کرون نروژ و دلار کانادا) اندازه می گیرد صبح امروز با 0.4 درصد افزایش به 102.63 رسید.

 

قیمت طلا صبح امروز در بازار کامکس آمریکا با نیم درصد افزایش نسبت به جلسه گذشته به یک هزار و 157 دلار و 40 سنت رسید.

 

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز صبح امروز در بازار نایمکس این کشور به حدود 54 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام برنت دریای شمال در بازار لندن حدود 57 دلار در هر بشکه معامله می شود. نرخ این نفت های پایه نسبت به یک سال پیش، 20 درصد افزایش قیمت داشته اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------