آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

بهره‌گیری از خطوط برق فشار قوی برای دسترسی به فیبر نوری



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,معاون وزیر ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات از رایزنی و مذاکرات این وزارتخانه با وزارت نیرو خبر داد تا بدین ترتیب از ظرفیت کابل‌های برق فشار قوی برای انتقال شبکه فیبر نوری بهره‌گیری شود.

 به گزارش ایسنا، نصرالله جهانگرد صبح امروز در حاشیه مراسمی با مسوولان وزارت نیرو، اظهار کرد: وزارت نیرو حدود ۲۲ هزار کیلومتر شبکه برق فشار قوی و بیش از ۱۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق دارد که تمام این شبکه امکان انتقال دیتا را به شرط انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم فراهم می‌کند.

 

وی با بیان این‌که تکنولوژی جدید OPGW امکان بهره‌گیری از کابل‌های برق فشار قوی برای نصب فیبر نوری را فراهم می‌کند، گفت: البته ما در گذشته نیز در این خصوص همکاری‌هایی داشته‌ایم و براین اساس در برخی مسیرهای خاص مانند نقاط شمالی تهران و مسیرهای کوهستانی که امکان نصب کابل زمینی وجود نداشته از شبکه برق برای دسترسی به فیبر نوری بهره گرفته‌ایم.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین عنوان کرد: خوشبختانه در این شبکه تا حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار کیلومتر استفاده شده و طبق تفاهم‌های صورت گرفته قرار بر آن است که همکاری‌ها در این حوزه توسعه پیدا کند.

 

جهانگرد همچنین در خصوص بهره‌گیری از تکنولوژی IT برای هوشمندسازی کنتورها خبر داد و گفت: تاکنون در کشور حدود ۴۵۰ هزار کنتور به حالت هوشمند در آمده‌اند که قرار بر آن است این روند توسعه یافته و در بخش‌های آب و گاز نیز از این کنتورها بهره‌گیری شود، چرا که استفاده از کنتورهای هوشمند علاوه بر آنکه کاربران را در اطلاع از میزان استفاده خود از انرژی مطلع می‌کند شرایطی برای مدیریت مصرف هم به وجود می‌آورند.

 

وی همچنین از انجام تفاهم‌هایی برای پیگیری مشترک پروژه‌های اینترنت اشیاء میان وزارت ارتباطات و وزارت نیرو خبر داد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از جمله مواردی دانست که موجب توسعه این بخش می‌شود.

 

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به توافقاتی که با مسوولان بخش‌های مختلف وزارت نیرو صورت گرفته، اظهار کرد: تلاش بر آن است که شرایطی فراهم شود تا از بستر خدمات الکترونیک بتوان برای استفاده روستاییان بهره بیشتری گرفت تا بدین ترتیب شاهد صرفه‌جویی در وقت و هزینه افراد باشیم.

 

اما جهانگرد در خصوص تعرفه‌هایی که از سوی پست بانک برای انجام برخی امور به شکل الکترونیک از روستاییان و شرکت‌های مرتبط درخواست می‌شود، گفت: در نقاط مختلف پست بانک حضور داشته و خدماتی را به روستاییان ارائه می‌کند که این تعرفه‌ها براساس مصوبات قانونی اعمال می‌شود حال آنکه برخی از شبکه‌هایی که خدمات زیربنایی مانند آب را ارائه می‌کنند برای پرداخت این هزینه‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد تا در چارچوب دولت برای آن تصمیم‌گیری شود.

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از رونمایی دولت الکترونیک در ایام دهه فجر یاد کرد و افزود: بستر فنی جهت ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک در هفته دولت افتتاح شد، اما تحقق یک گستردگی کامل نیاز به زمان دارد که این موضوع در دهه فجر یا با کمی تاخیر اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: اکنون دستگاه‌های مختلف کشور مراحل تکاملی خوبی در این زمینه طی کرده‌اند و می‌توان از ابزارهای خاص بهره گرفت تا هزینه‌ها و زمان و مراجعات حضوری مردم به بخش‌های مختلف با کاهش مواجه شود.

 

جهانگرد همچنین یادآور شد: برای تحقق گام‌های بعدی دولت الکترونیک لازم است مناسبات میان دستگاهی تعمیق پیدا کند و به عنوان مثال استاندارد کل اطلاعات که باید در کشور با هماهنگی میان‌دستگاهی اجرا شود، مورد توجه قرار گیرد تا با هماهنگی‌های موجود شرایط به گونه‌ای پیش رود که در آینده مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

 

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: دولت یازدهم موظف است اجرای دولت الکترونیک را عملیاتی کند که این کار تا حدی انجام شده و گام‌های تکاملی بعدی در برنامه‌های توسعه کشور دیده شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------