آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

حذف شماری ازاشخاص و شرکتهای ایرانی از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا



  اخباراققصادی  ,خبرهای  اققصادی ,تحریم های اتحادیه اروپا

شورای اتحادیه اروپا در جدیدترین تصمیم گیری خود در خصوص تحریم های اعمال شده علیه ایران و در تازه ترین دستاوردهای برجام، تعدادی شرکت ها و اشخاص ایرانی را از فهرست تحریم ها خارج کرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شورای اتحادیه اروپا، این اتحادیه در تاریخ 16 ژانویه تصمیم گرفت که شرکت بیمه معلم، شرکت مدیریت و عملیات پتروپارس، شرکت مهندسی منابع پتروپارس، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت گاز مایع طبیعی ایران، شرکت کشتیرانی و تجاری هانساتیک و ناصر باطنی را از فهرست تحریم های شورای اتحادیه اروپا خارج سازد.

 

همچنین بانک صادرات و بانک صادرات شعبه لندن نیز از فهرست تحریم ها خارج شدند.

 

سایر شرکتهایی که از فهرست تحریم ها حذف شده اند شامل شرکت نکا نوین یا نیکسا نیرو، شرکت تجاری وست سان ثبت شده در آلمان و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت می شود.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس تحریم‌های ظالمانه اتحادیه اروپا که در سال 2012 علیه ایران وضع شد، برای نخستین بار بخش‌ ارتباطات، به ویژه شرکت‌هایی که به حمایت مالی از ایران متهم هستند، مورد حمله قرار گرفتند.

 

همچنین تمام بانک‌های اروپایی از تبادل مالی با بانک‌های ایرانی که فراتر از یک حد «نسبتاً پایین» باشد، منع شدند.

 

با این حال، درخواست برای صدور مجوز در مواردی مانند خرید مواد غذایی، لوازم پزشکی و کمک‌های انسانی مقدور بود.

 

همچنین بر اساس تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا، بیمه وام‌های کوتاه مدت برای صادرات ممنوع شد؛ این در حالی است که بیمه وام‌های میان مدت و بلند مدت پیش تر ممنوع شده بود.

 

علاوه بر این، واردات گاز ایران ممنوع شده بود و ممنوعیت واردات نفت این کشور را که از ابتدای ماه ژوئیه 2012 آغاز شده بود را تکمیل می کرد.

 

همچنین صادرات موادی که به زعم غربی ها می تواند در برنامه هسته ای و موشکی به کار آید، مانند گرافیت (کربن خالص) و آلومینیوم، به سوی ایران قدغن شده بود.

 

ممنوعیت ثبت کشتی‌های ایرانی که ایران از آنها به عنوان نفت‌کش‌های جدید استفاده می‌کند و همچنین انسداد دارایی 30 شرکت در حوزه بانکی و نفت کشورمان، از دیگر موارد تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------