رویترز:سایه تحریم‌های جدید علیه ایران قیمت نفت را به مرز 57 دلار رساند



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,تحریم‌های جدید علیه ایران

برنامه دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، قیمت نفت را به بشکه ای 56.84 دلار رساند.

 به گزارش فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز به علت انتشار اخباری مبنی بر اینکه دونالد ترامپ در نظر دارد تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند و این امر تنش های ژئوپلتیکی به دنبال خواهد داشت، قیمت نفت افزایش یافت.

 

به گزارش فارس البته روز گذشته نیز قیمت نفت به همین علت بالا رفته و به بیش از 57 دلار در هر بشکه رسیده بود.

 

به گفته تحلیلگران، اظهارات الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه مبنی اینکه تولیدکنندگان نفت تولید خود را مطابق با توافق ماه دسامبر کاهش داده اند نیز از دیگر از عوامل تقویت کننده قیمت نفت بود.

 

رویترز روز پنج شنبه به نقل از منابع آگاه خبر داد که دولت ترامپ آماده می شود تا قوانین تحریمی جدیدی علیه بیش از 24 ایرانی اعمال کند.

 

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 28 سنت افزایش 56.84 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 34 سنت افزایش 53.88 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا در این هفته بیش از یک درصد افزایش قیمت داشت است.

 

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازارهای سی ام سی سیدنی در این رابطه گفت: «اقدام آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، چیزی در پس زمینه فکر کوتاه مدت تاجران است...این اقدام بیشتر ریسکی است تا چیز دیگر.»

 

به گفته دو منبع آگاه رویترز، این بسته تحریمی به گونه‌ای تنظیم شده است که توافق هسته‌ای سال 2015 را نقض نکند.

 

همچنین با اظهارات وزیر انرژی روسیه که گفت تولید جهانی نفت 1.4 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته کم شده است، نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت ایجاد شده است.

 

نوآک همچنین گفت شرکت‌های روس ممکن است سریع‌تر از آنچه در ابتدا با اوپک توافق شد، تولید خود را کاهش دهند و وی انتظار دارد که بازار در نیمه سال دوباره متوازن شود.

 

بانک ملی استرالیا در یادداشتی در روز جمعه گفت قیمت نفت از زمان پیش از توافق اوپک در ماه دسامبر برای کاهش تولید، حدود 15 درصد افزایش یافته است.

 

«اکنون ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت نفت به طور متوسط در سه ماهه اول و دوم در بازه 55 تا 60 دلار و در پایان سال 2017 در 60 دلار معامله شود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------