آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

رشد ۱۴ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده



  اخباراقتصادی ی,خبرهای اقتصادی ی ,درآمدهای مالیاتی

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تملک دارایی در بودجه ۹۶، ۸۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است، یادآور شد: تملک دارایی از ۵۷ هزار میلیارد تومان به ۷۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات بودجه سال آینده گفت: در بودجه سال ۹۶ قیمت هر بشکه نفت ۵۵ دلار پیش‌بینی شده است که هردلار ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است،میزان پرداخت یارانه نقدی ۳۹ هزار میلیارد تومان، یارانه اشتغال ۴ هزار میلیارد تومان و یارانه سلامت ۴.۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ تورم در سال ۹۶ حدود ۷.۸ درصد پیش‌بینی شده است،افزود: وابستگی به نفت از ۲۵ درصد به ۳۳ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش به دلیل افزایش درآمدهای نفتی است.

 

کاتب ادامه داد: ۱۱۷ هزار میلیارد ریال به توازن منطقه‌ای اختصاص یافته است و در واقع مجلس و دولت به توازن منطقه‌ای توجه ویژه‌ای داشتند.

 

او با بیان اینکه تملک دارایی در بودجه ۹۶،  ۸۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است،یادآور شد:تملک دارایی از ۵۷ هزار میلیارد  تومان به ۷۲ هزارمیلیارد تومان رسیده است.

 

کاتب با بیان اینکه هزینه‌های جاری در بودجه ۹۶ افزایش یافته است،افزود: چاره‌ای نیست،چراکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش مستمری بهزیستی سبب افزایش هزینه‌های جاری می‌شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:درآمدهای مالیاتی از ۸۶هزار میلیارد تومان به ۹۶ هزارمیلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۴ درصدی داشته است.

 

او با بیان اینکه ۰.۲۷ درصد از ارزش افزوده به ورزش و جوانان اختصاص یافته است، اظهار کرد: رقم زیادی از این ۰.۲۷ درصد به استان‌ها تخصیص داده می‌شود تا شاهد رشد بخش ورزشی در کشور باشیم.

 

کاتب ادامه داد: سهم صندوق از محل واریز درآمدهای نفتی از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است و یکی از اقدامات مفید بودجه ۹۶ کاهش فروش اوراق مشارکت در سال ۹۶ است.

 

او با بیان اینکه برای نخستین بار تمامی فعالیت‌های اجرایی ذیل برنامه‌ها آمده است،افزود:بودجه اموردفاعی و محیط زیست رشد چشمگیری داشته است که در بخش محیط زیست ۳۳ درصد و امور دفاعی ۲۱ درصد رشد داشته‌ایم.

 

عضوهیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد بودجه بخش آموزش و پرورش و فرهنگی ۱۰ درصد بوده است،تصریح کرد:رشد ۱۰ درصدی مناسب بخش‌های آموزش و پرورش و فرهنگی نیست و این رقم باید افزایش پیدا کند همچنین هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری اشتغال دیده شده است که امیدواریم به تناسب آن بیکاری در کشور کاهش یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------