آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

افزایش نرخ پرتقال جنوب به ۱۰هزارتومان/ واردات دولت کنترل شده باشد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, پرتقال

رئیس اتحادیه میوه نرخ جدید انواع میوه را در بازار اعلام کرد و با بیان اینکه قیمت پرتقال جنوب به ۱۰هزارتومان رسیده است،گفت:اگر دولت می‌خواهدپرتقال واردکند این کاررا کنترل شده انجام دهد.

سید حسین مهاجران در گفتگو با مهر  از افزایش قیمت پرتقال جنوب در بازار خبر داد و اظهارداشت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم پرتقال جنوب بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان، نارنگی بندرعباس ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان، گریپ فروت بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، لیموشیرین بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال آبدار ۳۰۰۰ تومان، کم آب ۵۰۰ تومان،  سیب درختی سفید ۶۰۰۰ تومان و نوع قرمز آن ۵۰۰۰ تومان است.

 

وی ادامه داد: نرخ هرکیلوگرم سیب درختی درجه دو بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، موز بین ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان، کیوی ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، خیار ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، توت فرنگی گلخانه ۱۵۰۰۰ تومان، خیار بوته‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پیاز و سیب زمینی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، سبزی خوردن ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و سبزی جور(پلو، کوکو، آش و قورمه) ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

 

مهاجران درباره عرضه میوه‌های ممنوعه نیز افزود: میوه‌های خارجی در میزان بسیار اندک همچنان در بازار توزیع می‌شوند.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات پرتقال به کشور نیز گفت: اگر مردم برای مصرف شب عید خود، میوه‌هایی مانند سیب درختی، خیار و موز را در اولویت قرار می‌دادند و مصرف پرتقال کاهش پیدا می‌کرد نیازی به واردات این محصول نبود که این به نفع کشور هم بود چون ارز خارج نمی‌شد.

 

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که در صورت واردات، این امر کنترل شده باشد تا به تولید داخل آسیب وارد نشود؛ محصولات وارداتی در سردخانه‌ها ذخیره شود و اگر شب عید با کمبود این محصول و بحران در بازار مواجه شدیم به بازار تزریق شوند. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------