آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شرکت ملی نفت ایران شکایت خود را از وکیل بابک زنجانی پس گرفت



  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,وکیل‌مدافع بابک زنجانی

وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: شکایت شرکت ملی نفت ایران از بنده به اتهام استفاده از سند مجعول و نشر اکاذیب در دادسرای فرهنگ و رسانه رد شد.

  رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: شرکت ملی نفت ایران علیه من تحت دو عنوان اتهامی استفاده از سند مجعول و نشر اکاذیب شکایت کرد که پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شد. با قید «عدم حضور جلب است» به شعبه بازپرسی احضار شدم و طی چند جلسه ضمن ارائه دفاعیات، اسناد و مدارک خود را به بازپرس پرونده ارائه کردم که در نهایت شعبه بازپرسی در رابطه با شکایت مطروحه قرار منع تعقیب صادر کرد، اما این قرار با ایراد دادیار اظهارنظر مواجه شد.

 

وی افزود: پیرو درخواست دادیار اظهارنظر از شعبه 15 دادگاه انقلاب در خصوص اتهام استفاده از سند مجعول استعلام به عمل آمد که ریاست شعبه پاسخ استعلام را ارائه و در نهایت دادیار اظهارنظر با قرار منع تعقیب صادره موافقت کرد. وکیل شرکت نفت به قرار منع تعقیب اعتراض کرد و پرونده برای رسیدگی به این اعتراض به شعبه 1059 کارکنان دولت رفت که در نهایت دادگاه نسبت به اتهام استفاده از سند مجعول، به خاطر فقدان دلیل کافی قرار منع تعقیب را تایید و در خصوص اتهام نشر اکاذیب نیز قرار موقوفی تعقیب صادر کرد.

 

وی یادآور شد: شرکت نفت روز چهارشنبه هفته گذشته با ارائه نامه‌ای به دادگاه شکایت خود را پس گرفته بود.

 

کوهپایه‌زاده با اشاره به فرا رسیدن روز هفتم اسفندماه روز وکیل مدافع گفت: از اتهامات وارده با تدبیر دستگاه مستقل قضایی در روز وکیل مدافع تبرئه شدم. شایسته است دستگاه‌های دولتی با سعه صدر و بزرگ منشی از طرح شکایت علیه وکلای طرف مقابل خودداری کنند. لذا به نظرم بهتر است که در روز وکیل مدافع معاونت حقوقی رییس جمهور این امر را به همه دستگاه های دولتی ابلاغ کند و به جامعه وکلا و حقوقدانان این هدیه را تقدیم کند و طبق ابلاغیه ای اعلام کند که از طرح دعوا علیه وکلای طرف مقابل خودداری شود؛ زیرا وکلا سوگند خوردند در چارچوب قوانین از حقوق موکلین خود دفاع کنند.

 

به گزارش ایسنا، رسول کوهپایه زاده وکیل ‌مدافع بابک زنجانی 28 شهریور ماه سال جاری گفت: پیرو شکایتی که شرکت نفت از من کرده بود امروز (یک‌شنبه) 28 شهریور ماه در شعبه 4  دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافتم و بازپرس شعبه برخورد محترمانه و در چارچوب قانون و مقررات داشت و تحقیقات مقدماتی انجام شد.

 

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: شرکت نفت مدعی بود که قسمتی از اظهارات بنده در مصاحبه با رسانه ها مطابق با واقعیت نیست که من توضیحات لازم را ارایه دادم و از خود دفاع و عنوان کردم که صحبت هایم عین واقعیت بوده است و مطلب کذبی را نگفتم که به عنوان اتهام نشر اکاذیب مورد پیگرد قرار گیرم؛ البته تشخیص با قوه قضاییه و مقام رسیدگی کننده به پرونده است.

 

به گزارش ایسنا، رسول کوهپایه زاده جمعه 26 شهریورماه به ایسنا گفته بود: هفته گذشته احضاریه‌ای از شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه به دست من رسید که حکایت از شکایت شرکت نفت علیه من تحت عنوان نشر اکاذیب داشت. این احضاریه 23 شهریور به من ابلاغ شده و من 5 روز فرصت دارم تا خودم را معرفی کرده و توضیحات لازم را ارائه دهم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------