آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

متوسط قیمت خرید و فروش واحد مسکونی در تهران ۴۵ میلیون ریال شد



  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,مسکونی

.متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در بهمن سال جاری، ۰. ۴۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان۲. ۰ و ۶. ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی متوسط قیمت هر متر خانه در نقاط مختلف شهر به گونه‌ای است که هر روز قیمت‌ها به روز می‌شوند و با توجه به نوسان نرخ‌هایی که از سوی مالکان در مناطق مختلف عنوان می‌شود، نمی‌توان قیمت واحدی برای هر محله را درنظر گرفت. 

 

این در حالی است که برخی بنگاه‌داران به ادامه وضعیت بازار زمستان مسکن در فصل بهار معتقدند، متوسط قیمت هر متر آپارتمان ۵۰ متری در محدوده تجریش میدان قدس حدود ۷ میلیون تومان، محدوده الهیه شریفی منش ۱۶ میلیون، شریعتی –قیطریه حدود ۱۳ میلیون، محدوده شهرک غرب فاز ۲ حدود ۱۰ میلیون، گیشا و ستارخان ۷ میلیون، محدوده ونک – برزیل ۸ میلیون، تهرانپارس فلکه دوم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار، تهرانپارس رشید ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار، بریانک حدود ۳ میلیون، استاد معین حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و در محدوه کارگر جنوبی حدود ۳ میلیون تومان اعلام کردند.

 

البته قیمت‌گذاری هر واحد مسکونی در هر محله بسته به دسترسی به خیابان‌های اصلی، کوچه و نوع ساختمان، سال ساخت و عواملی از این دست بستگی دارد که ممکن است در هر محدوده با اندکی تفاوت قیمت در خرید و فروش مواجه شویم. 

 

قیمت‌های فعلی در مقایسه با قیمت‌های ماه‌های آبان و آذر تغییر چندانی ندارد و تن‌ها با رکود نسبی آن هم بسته به شرایط فعلی از جمله سال جدید، نزدیکی به فصل امتحانات و در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری همگی دست به دست هم داده تا این بازار با کمی سکوت مواجه شود و برخی کارشناسان معتقدند با شروع فصل تابستان و آغاز نقل و انتقالات، بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد. 

 

به گفته اغلب مشاوران املاک، واحد مسکونی برای خرید و فروش زیاد است، اما مشتری کم شده و رکود در معاملات مسکن بیش از افزایش قیمت‌ها خود را نشان می‌دهد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به۶. ۱۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶. ۷ و ۴. ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است ماهانه توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

 

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در بهمن سال جاری، ۰. ۴۵میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان۲. ۰ و ۶. ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

البته در پیش بینی‌ها بطور کلی و طبق اکثر پیش بینی‌ها سال ۱۳۹۵ یا ۲۰۱۶ سال بدون تغییر برای مسکن لقب گرفت و سال ۱۳۹۶ یا ۲۰۱۷ به احتمال زیاد سال با ثباتی برای مسکن خواهد بود و افزایش قیمت چشمگیری در حوزه مسکن نه تن‌ها در ایران بلکه در جهان (به احتمال زیاد) بوجود نخواهد آمد.

 

اما سال ۱۳۹۷ یا ۲۰۱۸ سال شروع افزایش قیمت مسکن خواهد بود که احتمالاً این روند تا از اواسط سال ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۸ شکل خواد گرفت تا اواسط سال ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.

 

لازم به ذکر است همیشه امکان تغییرات وجود دارد، گاهی سیاسی، اقتصادی و یا منطقه‌ای و استراتیژیک، بعنوان مثال یک زلزله و یا یک جنگ تمامی معادلات را برای ایران و جهان بهم خواهد ریخت یا ممکن است نوسانات شدید ارزی بوجود آید، ولی بنابر شرایط موجود وضعیت با روند بالا پیش بینی می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------