آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

گوشت قرمز ۴۵درصد گران شد/ سبد مصرف خانوار تحلیل رفت



  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,گوشت قرمز

گوشت قرمز طی یکسال و نیم گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است و حضور این کالای اساسی در سبد مصرف خانوارها هر روز کمرنگ‌تر می شود.

به گزارش مهر، نگاهی به نوسانات قیمت گوشت قرمز گوسفندی نشان می دهد قیمت این ماده پروتئینی از اواخر شهریور ماه سال ۹۴ تا اسفند ۹۵ با حدود ۴۵ درصد افزایش به حدود ۳۹هزارتومان در هر کیلوگرم رسیده است.

 

قیمت این ماده پروتئینی اواخر شهریور ماه پارسال حدود ۲۷هزارتومان در هر کیلوگرم بود که این رقم در حال حاضر به حدود ۳۹هزارتومان رسیده است.

 

همین رشد قیمت موجب شده که حضور این ماده پروتئینی در سبد مصرف خانوارها کمرنگ شود.

 

اگر چه طی یکسال و نیم گذشته بازار گوشت قرمز، در برخی مواقع با کاهش نسبی قیمت مواجه بود اما روند کلی قیمت در این مدت افزایشی بوده است.

 

این رشد قیمت در حالی است که رئیس جهموری دیروز طی سخنانی در جمع مجریان انتخابات ۹۶، رسانه ها را بدلیل پرداختن به مساله گرانی گوشت مورد تمسخر قرار داد.  

 

در همین حال، طبق گزارش های رسمی بانک مرکزی، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی طی یکسال گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است، بطوری که در مدت مذکور قیمت برنج ۳۱.۵درصد، حبوبات ۱۹.۹ درصد، میوه های تازه ۲۶.۸درصد، سبزی های تازه ۲۷.۴ درصد، گوشت مرغ ۲۵.۱ درصد، قند و شکر ۲۳.۳ درصد، چای ۱۳.۲ درصد و روغن نباتی ۸.۴ درصد افزایش داشته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------