عقب‌نشینی طلای جهانی در برابر صعود دلار



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,طلای جهانی

طلای جهانی روز چهارشنبه تحت تاثیر صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۴.۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا رکورد ۱۲۶۳.۸۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه و نیم گذشته بود.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۳.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۴.۹۰ دلار کاهش یافت و در ۱۲۵۳.۹۰ دلار بسته شد.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی روز سه شنبه در برابر کنگره وعده داد سیستم مهاجرت را اصلاح کند، مشاغل و دستمزد آمریکاییها را بهبود ببخشد و کاهش مالیات قابل توجهی برای طبقه متوسط و کاهش مالیات برای شرکتها را نوید داد.

 

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: این سخنرانی جزییات چندانی نداشت و اعلام سیاست جدیدی صورت نگرفت و بیشتر حرفهایی که زده شد بیش از این در رشد دلار آمریکا تاثیر گذاشته بودند به همین دلیل انتظار می رود دلار در ساعات آینده ضعیف‌تر شود و طلا و نفت صعود کنند.

 

ترامپ روز دوشنبه اظهار کرده بود پیشنهاد خواهد کرد بودجه دفاعی افزایش پیدا کند اما با صرفه‌جویی در بخش‌های دیگر، این افزایش هزینه را جبران خواهد کرد.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۱۰۱.۴۸۰ واحد ایستاد.

 

اما اظهارات شماری از مقامات بانک مرکزی در روز سه شنبه انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در نشست سیاستگذاری مارس را تحکیم کرد. این اظهارات موج فروش در بازار اوراق قرضه را بدنبال داشت و بازده اوراق خزانه دو ساله آمریکا به بالاترین سطح از دسامبر صعود کرد.

 

آمار معاملات صندوقهای فدرال نشان می دهد معامله گران احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست روزهای ۱۴ و ۱۵ مارس بانک مرکزی را ۵۷ درصد برآورد می کنند در حالیکه این احتمال روز دوشنبه ۳۱ درصد بود.

 

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بالاتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران همچنین انتظار دارند نگرانیهایی که در آستانه انتخابات در هلند، فرانسه و آلمانی وجود دارد، از قیمت طلا پشتیبانی کند. به گفته جورج گرو، مدیر کل "آر بی سی ولث منیجمنت"، قیمتهای قوی طلا منعکس کننده نگرانیهایی اساسی از جمله انتخاباتهای آتی در منطقه یورو، مشکلات در ونزوئلا، یونان و ایتالیا و مشکلات ارزی در هند است. همچنین بعضی از خریداران به پوشش ریسک در برابر احتمال عقب نشینی بازارهای سهام پرداخته اند. طبق گزارش کومرس بانک، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت حمایت طلا هفته گذشته حود ۱۰ تن افزایش پیدا کرد و در فوریه بیش از ۶۲ تن افزایش داشت.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸.۲۵ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۰۱۸.۷۴ دلار ایستاد در حالی که هر اونس پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۷۱.۵۰ دلار رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------