تصمیم دولت در باره نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن



  اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی, یارانه‌های بخش مسکن

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، نحوه توزیع یارانه های بخش مسکن را برای سال 1395 مشخص و مصوب کرد.

به گزارش ایران آنلاین, در این جلسه، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای توزیع یارانه های تخفیف عوارض و تراکم، حمایت های مالی و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر در سال 1395 اختصاص یافت.

 

از این میزان اعتبار، مبلغ 1757 میلیارد ریال برای تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی و خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای 230 هزار واحد مسکن مهر اختصاص می یابد.

 

هیات وزیران در ادامه این جلسه به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی مبلغ 50 هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن اختصاص دهد.

 

همچنین با تصویب هیات وزیران، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جایگزین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در طرح توزیع سهام عدالت شد.

 

بر این اساس، 30 درصد از سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به طرح توزیع سهام عدالت اختصاص می یابد و 70 درصد مابقی سهام این شرکت نیز در چارچوب مقررات توسط سازمان خصوصی سازی واگذار خواهد شد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------