آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

تحرکات سکه در آستانه نوروز



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

 

بازار سهام

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

برآیند صفر شاخص

دیروز شاخص کل بورس با رشد اندک 13 واحدی (02/ 0 درصدی) همراه شد. بازگشایی نماد «فاراک» پس از توقف از 29 آبان با افت 17درصدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. همچنین با شائبه‌های رشد قیمت مس «فملی» بیشترین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص بود؛ اعتصاب اخیر کارگران در بزرگ‌ترین معدن مس پرو در ادامه سایر اعتصابات بزرگ‌ترین معدن مس در شیلی و اندونزی می‌تواند از قیمت مس حمایت کند. «رمپنا» نیز سومین نماد با تاثیر منفی بر شاخص بود؛ اما حمایت حقوقی‌ها در ساعات پایانی، افت این سهم را تا حدی تعدیل کرد. موج اخیر بازگشایی‌ها پس از توقف طولانی نمادها، کمبود نقدینگی، افت اخیر قیمت جهانی کالاها در کنار عوامل کلان از جمله وضعیت بنیادین بانک‌ها فضای منفی بازار را رقم زده است. در این شرایط حمایت حقوقی‌ها شاخص را در ساعات پایانی وارد مسیر صعودی کرد. 

 

بازار ارز

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

دلار در میانه کانال 3700 تومانی

دیروز هر دلار آمریکا با افت 3 تومانی به نرخ 3752 تومان معامله شد. فشار عرضه در کنار تداوم کاهش تقاضا نرخ دلار را برای هفتمین روز در 8 روز اخیر نزولی کرد. در هفته‌های اخیر تقویت چشم‌انداز مداخله دولت در بازار ارز و افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها، با کاهش تقاضای سفته‌بازی ارز عامل فشار بر دلار شد. این عامل در کنار روند نزولی نرخ درهم و رسیدن به کف 1016 تومانی، با توجه به نرخ برابری ثابت دلار و درهم، فشار بر دلار را تشدید کرد و افت دلار تا کف 3720 تومانی را رقم زد. اما شناسایی کف از سوی معامله‌گران نرخ درهم و دلار را از سطح مزبور بازگرداند. همچنین چشم‌انداز رشد تقاضای آربیتراژی با رشد ارزش جهانی دلار در کنار رشد تقاضای ارز مسافرتی برای نوروز حمایت سطح 3750 تومانی از دلار را تقویت کرده است.

 

بازار سکه

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

تثبیت حباب متورم سکه

دیروز هر سکه طرح جدید با رشد 5 هزار تومانی همراه شد. با وجود افت نرخ دلار در شرایط تعطیلی بازار طلای جهانی، خوش‌بینی معامله‌گران به رشد تقاضای مناسبتی از قیمت سکه حمایت کرد. در بازار طلای جهانی، روز جمعه اونس طلا به کمترین سطح در 5 هفته اخیر (2/ 1196 دلار) رسید. تقویت احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست هفته جاری فدرال رزرو، افت حدود 50 دلاری اونس طلا را در دو هفته اخیر رقم زد. با وجود اینکه برخی معتقدند این عامل در اونس طلا پیش‌خور شده است، با شکسته شدن حمایت سطح 1200 دلاری روز جمعه، افت بیشتر طلا محتمل است. همچنین با وجود تداوم روند نزولی دلار، سطح 3750 تومانی از دلار حمایت کرد. خوش‌بینی‌ها به رشد تقاضای مناسبتی حباب (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی) سکه را بالاتر از 120 هزار تومان رسانده است.

 

 بازار طلای جهانی

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

دومین هفته نزولی طلا

اونس طلای جهانی با افت 4/ 2 درصدی به کمترین سطح در 5 هفته اخیر رسید. افزایش 235 هزار شغل جدید در ماه اخیر و اظهارات جنت‌یلن احتمال افزایش نرخ بهره‌ آمریکا در نشست هفته جاری فدرال رزرو را تقویت کرده است. دسامبر 2016، افزایش 25/ 0 واحد درصدی نرخ بهره در کنار احتمال تسریع روند افزایش نرخ بهره آمریکا افت اونس طلا تا کف 1129 دلاری را رقم زد. با وجود رشد طلا تا سقف 1259 دلاری با ریسک‌های سیاست‌های ترامپ، اما بازگشت توجه معامله‌گران به فدرال رزرو، افت حدود 50 دلاری اونس طلا را در دو هفته اخیر رقم زده است؛ همچنان ریسک‌های سیاسی اروپا و احتمال ریزش بازارهای سهام تا حدی از طلا حمایت می‌کند. در نظرسنجی هفتگی کیتکو (از 19 کارشناس) 11 نفر روند صعودی، 6 نفر حرکت نزولی و 2 کارشناس حرکت خنثی را برای طلا پیش‌بینی کردند.

 

بازار اوراق مسکن

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

بازگشت اوراق به کف

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند93 (تسه9312) با افت 7/ 1درصدی مواجه شدند. در شرایط کنونی کاهش تقاضا قیمت اوراق را به کمترین سطح از 26 دی رسانده است. نمادهای جدیدتر نیز در سطح 75 هزار تومان معامله شدند. با توجه به رابطه مستقیم قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی وام به سطح 6/ 21 درصد رسیده است. روند معاملات سال گذشته نیز کاهش قیمت اوراق در نیمه دوم اسفند را نسبت به نیمه اول اسفند نشان می‌دهد. علاوه بر این، با وجود تمدید 6ماهه مدت اعتبار اوراق، با نزدیک شدن اوراق به زمان سررسید، تقاضای اوراق کاهش می‌یابد. کارشناسان معتقدند در ماه‌های اخیر با توجه به وارد شدن موج جدیدی از تقاضا از سوی «خانه اولی‌ها» و همچنین رشد غیرتورمی مسکن، چشم‌انداز خروج تدریجی مسکن از تقاضا تقویت شده است. امری که مانع از افت شدید قیمت «تسه»ها است. 

 

بازار نفت

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,سکه

نفت در کف 2017

هر بشکه نفت خام آمریکا با ثبت افت 1/ 9 درصدی، بیشترین افت هفتگی در 5 ماه اخیر، به قیمت 49/ 48 دلار معامله شد. با وجود خوش‌بینی‌ها به تعهد 94 درصدی اوپک و غیراوپک به توافق برای کاهش تولیدات، اما نشانه‌های بازگشت پرشتاب شیل برای اولین بار در سال 2017، حمایت سطح 50 دلاری از قیمت نفت را شکست.

 

افزایش (8 موردی) تعداد دکل‌های نفتی شیل برای هشتمین هفته متوالی و رسیدن به بالاترین سطح از سپتامبر 2015، رشد قابل توجه موجودی نفت تجاری برای چهارمین هفته متوالی و تثبیت سطح تولیدات شیل به بالاتر از 9 میلیون بشکه در روز در سه هفته اخیر عامل فشار بر قیمت نفت است. همچنان چشم‌انداز رشد شاخص دلار نیز فشار بر نفت را حفظ کرده است. با وجود این اختلالات عرضه از سوی لیبی در کنار چشم‌انداز تداوم رشد تقاضا عوامل حمایت از قیمت نفت هستند.

 

  اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------