آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , نفت اوپک

در بیانیه نهایی کمیته مشترک وزرای کشورهای تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک آمده است: گزارش‌ها حاکی از سطح بالای پایبندی به توافق و پیشنهاد برای تمدید 6 ماهه آن است. 

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کمیته مشترک وزرای اوپک متشکل از اعضای اوپک و کشورهای غیراوپکی تولیدکننده نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد برای بررسی تمدید توافق کاهش تولید به مدت 6 ماه دیگر توافق کردند.

 

در یک پیش‌نویس اولیه این بیانیه آمده است: گزارش‌ها حاکی از سطح بالای پایبندی به توافق و پیشنهاد برای تمدید 6 ماهه آن است.

 

اما در نسخه نهایی آمده است که این کمیته تنها از یک گروه فنی و همچنین دبیرخانه اوپک درخواست کرده است تا «وضعیت بازار را بررسی کند و... در آوریل 2017 در مورد تمدید کاهش‌های داوطلبانه تولید گزارش ارائه دهد.»

 

تحلیلگران نفتی معتقدند که نبود تمدید فوری می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

 

هری تچیلینگوئیریان، رئیس بخش راهبرد کالاهای اساسی بانک بی‌ان‌پی پاریباس در لندن معتقد است: «کنار گذاشتن پیشنهاد تمدید کاهش تولید احتمالا به ناامیدی گسترده و احتمال تسویه بیشتر در معاملات منجر خواهد شد که می‌تواند قیمت‌ها بیشتر کاهش دهد.»

 

مشخص نیست چرا جمله‌بندی بیانیه پایانی تغییر کرده است هرچند یک منابع ارشد صنعتی گفت این کمیته اختیار قانونی لازم برای پیشنهاد تمدید توافق را ندارد.

 

اسام المرزوق، وزیر نفت کویت گفت: «هرکشوری آزاد است که بگوید از تمدید توافق حمایت می‌کند یا نه. درصورتی‌که همه از تمدید توافق حمایت نکنند، ما نمی‌توانیم توافق را تمدید کنیم.» وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان آوریل تصمیم گرفته شود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------