همکاری عربستان در بازار نفت کم می‌شود؟



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

عربستان سعودی اعلام کرد در مارس روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت تولید کرده که این رقم کمترین میزان کاهش تولید از ژانویه برای این کشور بوده است.

 به گزارش خبرآنلاین، عربستان سعودی ماه گذشته میزان کاهش تولید خود را به کمترین میزان نسبت به پیش از تصمیم به کاهش تولید رساند و به پایین ترین حدی که توافق شده بود، رسید.

 

این بزرگترین تولیدکننده اوپک ماه گذشته 111 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد و در مجموع 9.9 میلیون بشکه در روز تولید داشته است. گفتنی است، میزان تولید نفت عربستان در فوریه به 10.011 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

 

عربستان سعودی و روسیه کشورهای ارشد توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت در بازار هستند. در دسامبر گذشته،عربستان تولید خود را از 10.058 میلیون بشکه اغاز کرد و به تدریج آن را کاهش داد.

 

به گفته کارشناسان در بازار عربستان بیش از انتظار به این توافق پایبند است و این اتفاق خوبی برای بازار و قیمت ها است.

 

این درحالی است که قیمت نفت برنت با کاهش 32 سنت به 55 دلار و 65 سنت رسیده است. به طوری که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون این شاخص 2 درصد کاهش قیمت داشته است.

 

در همین حال،صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافته است.به طوری که گزارش ها نشان می دهد،میزان واردات نفت آمریکا از عربستان در هفته گذشته منتهی به 31 مارس 24 درصد کاهش داشته است. حمل و نقل نفت 888 هزار بشکه در روز بوده که این رقم کمترین میزان از دسامبر سال گذشته است.

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار نفت

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------