آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

رییس کل بانک مرکزی: رشد 40درصدی تسهیلات بانکی در سال گذشته/اشکالات نظام بانکی در مسیر اصلاح



  اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,تسهیلات نظام بانکی

رییس کل بانک مرکزی از رشد 40 درصدی تسهیلات نظام بانکی خبر داد و گفت: احتمالا تا آخر 1395 بیش از 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی داده شده است.

 به گزارش ایرنا، ولی الله سیف روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره ابراز رضایت رییس جمهوری از عملکرد نظام بانکی افزود: خوشبختانه از فرمایشات آقای دکتر رضایت از عملکرد نظام بانکی بود. در سال گذشته نظام بانکی در 11ماه گذشته (تا بهمن ماه )477 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی داده است البته اقای دکتر (روحانی) آمار آخر دی ماه را اشاره کردند.

 

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده آمار کل سال 95 را استخراج خواهیم، اضافه کرد: تا آخر 95 احتمالا بالای 500 هزار میلیارد تومان خواهد شد که آمار بسیار شاخصی است و بیش از 40 درصد افزایش نسبت به سال قبل نشان می دهد. این در شرایطی است نظام بانکی خودش با مشکلاتی روبروست.

 

سیف یادآور شد: تمام تلاش بانک مرکزی این است به تدریج با رفع اشکالات، نظام بانکی را در مسیر درستی قرار دهد تا بتواند هم از بابت نسبت های مالی، استحکام مالی، ایجاد تعادل های درآمد -هزینه و تعادل لازم در دارایی و بدهی بتواند آثار مثبتی ایجاد شود.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه بعضی وقت ها مبالغه هایی درباره نظام بانکی می شود که به هیچ وجه درست نیست. بانک مرکزی تلاش می کند و همه چیز در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------