طیب‌نیا: نباید اجازه داد کشور به مسیر بحران‌آفرین گذشته بازگردد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, طیب‌نیا

رشد منفی ٦.٨ درصدی سال ٩٢ جای خود را به رشدی داده كه تا پايان سال به بيش از ٨ درصد می‌رسد.

  وزیر اقتصاد گفت: ما به‌جای انتقاد از بانک‌ها سعی کردیم معضلات را ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

 

وزیر اقتصاد گفت: ما به‌جای انتقاد از بانك‌ها سعی كردیم معضلات را ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی كنیم.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی طیب‌نیا در مراسم افتتاحییه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: حدود چهار سال از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد؛ حتی یادآوری شرایط بحرانی کشور هنگامی که دولت یازدهم سکان اداره قوه مجریه را در دست گرفت، برای آنهایی که خواستار پیشرفت اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان هستند، نگران‌کننده است.

 

وی افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت در جهت افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصاد و غلبه بر مشكلات ناشی از تحریم‌ها بوده است.

 

وزیر اقتصاد با بیان این‌که تحریم‌ها بر بازارهای مالی متمركز شده بود و رفع آنها فضا را برای اجرای برنامه‌های اصلاحی آماده كرده است، تصریح کرد: مردم در سال ٩٢ پای صندوق‌های رای آمدند و به پایان چرخه شومی كه تداوم آن می‌توانست. سقوط اقتصادی و ایجاد بحران‌های اجتماعی را در پی داشته باشد، رای دادند.

 

طیب‌نیا عنوان کرد: رشد منفی ٦.٨ درصدی سال ٩٢ جای خود را به رشدی داده كه تا پایان سال به بیش از ٨ درصد می‌رسد.

 

وی با بیان این‌که نباید اجازه داد كشور به مسیر بحران‌آفرین گذشته بازگردد، گفت: همه اعم از قوای سه‌گانه و مردم باید اقتصاد را به سمت افزایش تولید پیش ببریم.

 

وزیر اقتصاد با بیان این‌که سال ٩٦، سالی است كه باید تولید غیرنفتی و اشتغال‌زا افزایش یابد، افزود: شاخص فلاكت از ٤٢.٦ به حدود ٢١ درصد رسیده كه تقریبا نصف شده است.

 

طیب‌نیا تاکید کرد: اگر مذاكرات هسته‌ای زودتر به نتیجه رسیده بود، عوامل تاثیرگذار بر درآمدهای نفتی رفع و  سایر شرایط ایجاد شده بود و به طور حتم اوضاع اقتصادی در زمانی سریعتر بهبود می‌یافت.

 

وی یادآور شد: بانك‌ها با مشكلات ساختاری متعددی مواجه بوده و هستند كه از آنها می‌توان از كمبود سرمایه، مطالبات معوق، بدهی دولت به شبكه بانكی یاد كرد.

 

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ما به‌جای انتقاد از بانك‌ها سعی كردیم معضلات را ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی كنیم؛ این در حالی است كه مدیران بانكی نتایج اقدامات انجام شده برای بهبود مالی بانك‌ها را تایید خواهند كرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------