تجهیز تمام مشترکان پرمصرف به کنتور هوشمند تا ۵ ماه دیگر



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , کنتور هوشمند

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیمه اول سال جاری برای ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی کنتور هوشمند نصب خواهد شد.

هادی مدقق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که طرح نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات و چاه‌های کشاورزی در حال اجرا در تمام کشور است، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی که بیش از ۵۰ درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می‌شود قرار است به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۵ برای این امر، تصریح کرد: تاکنون در کل کشور ۱۱۵ هزار کنتور هوشمند نصب شده که ۲۰ هزار کنتور مربوط به چاه کشاورزی است.

 

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران با بیان این‌که براساس اقدامات صورت گرفته تاکنون ۱۶ هزار کنتور هوشمند در استان تهران نصب شده است، ادامه داد: این پروژه جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که سال گذشته در وزارت نیرو به تصویب رسید.

 

مدقق با اشاره به مزایای تجهیز مشترکان به کنتورهای هوشمند، گفت: با توجه به این‌که مشترکان با نصب این کنتورها امکان مانیتورینگ و مشارکت در برنامه‌های بار را دارند می‌توانند از مزایای خوبی در این عرصه بهره‌مند شوند.

 

وی بیان کرد: به‌طور مثال اگر مشترکان در برنامه‌های مدیریت بار مشارکت کنند می‌توانند از تخفیف‌های در نظر گرفته شده در این رابطه بهره‌مند شوند. همان‌طور که سال گذشه با اجرای طرح ذخیره عملیاتی مشترکان توانستند تخفیف‌های خوبی را به دست آورند.

 

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران در خصوص جزییات طرح ذخیره عملیاتی، اظهار کرد: مشترکانی که امکان کاهش مصرف در ساعات پیک را در فصل تابستان را داشته باشند می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های توزیع تشویق‌های خوبی را به دست آورند.

 

مدقق گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار داریم که در تابستان سال جاری بیش از ۱۰۰۰ مگاوات کاهش پیک بار از طریق اجرای طرح ذخیره عملیاتی داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------