آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

کاهش سود وام نوسازی به ۱۲ درصد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, وام نوسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۹ ردیف اعتباری به حوزه نوسازی و بهسازی شهری در بودجه سال ۹۶ خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقدی و اسناد خزانه اسلامی محقق شده است.

 به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بحث اعتبارات و مسائل بودجه‌ای حوزه فعالیت‌های عمران و بهسازی در کشور بیان کرد: با وجود محدودیت‌هایی که دولت طی یک سال گذشته در تأمین منابع مالی پروژه‌های عمرانی در بر داشت موفق شدیم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشین‌ها، امر بهسازی و نوسازی شهری را در اولویت قرار داده و منابع قابل توجهی را در ردیف‌های پیش‌بینی شده برای سال ۹۶ به خود اختصاص دهیم.

 

ایزدی در ادامه تعریف ردیف‌های مشخص در بودجه سال ۹۵ و ۹۶ برای این امر را یکی از اقدامات بسیار خوب انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: با توجه به این اقدامات ردیف اختصاصی برای نوسازی شهرهای مشهد، قم، شیراز و چند شهر استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و از سویی دیگر ردیفی تحت عنوان ساماندهی حاشیه شهرها، بهسازی بافت‌های ناکارآمد و مطالعات و تهیه طرح برای محدوده‌های هدف نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع ۹ ردیف اعتباری اختصاص یافته به این بخش را ۶۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون ۱۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقدی و اسناد خزانه اسلامی محقق شده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه بابیان اینکه امیدواریم منابعی که در اختیار گذاشته شده است بتواند به شکل اهرمی منابع گسترده‌تری را از طریق جذب منابع شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی حداقل تا سه برابر افایش دهد گفت: بدون شک این اقدام می تواند در جهت نوسازی و بهسازی محلات هدف تأثیرگذار بوده و طی این مسیر را تسهیل کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص مفهوم نهاد توسعه‌گر و چگونگی استفاده از آن در این حوزه گفت: دستورالعمل نحوه فعالیت این نهاد در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تسهیل شده و در حال حاضر تلاش داریم تا ابعاد مختلف آن را اجرایی کنیم، با هماهنگی که به عمل آمد اولین پایلوت این پروژه را بعد از تجربه تهران، قرار است در سایر شهرهای کشور اجرایی کنیم.

 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براین نکته که تاکنون در مورد دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مشکلی نبوده و بیشتر بحث‌ها در رابطه با یارانه سود مطرح شده است گفت: از آنجایی که مصوبه قبلی دولت در مورد اعطای تسهیلات نوسازی به مالکین و متقاضیان، دارای مشکلاتی بود، مدل جدیدی را درخصوص بحث یارانه پیشنهاد کردیم که در قانون بودجه سال ۹۶ به آن اشاره شده است.

 

وی در این باره ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری تخصیص یک هزار میلیارد تومان از منابع در اختیار بانک مسکن برای اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی در نظر گرفته شده است که قرار است بانک نیز این رقم را به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش دهد، براین اساس بانک مسکن در مجموع می‌تواند تسهیلاتی را با نرخ سود ۱۲ درصد در اختیار متقاضیان قرار دهد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه با اجرای این مدل دیگر احتیاجی برای دریافت یارانه سود نخواهد بود گفت: امید داریم تا این اقدام تحرک لازم در فرایند نوسازی را در کشور ایجاد کند.

 

ایزدی همچنین افزود: در این راستا همچنین با هدف جلوگیری ازانجام بروکراسی اداری سامانه‌ای جهت ثبت‌نام متقاضیان طراخی شده که افراد ضمن کسب نام‌نویسی در این سامانه و کسب شرایط لازم می توانند برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند./

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------