آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

چند سهامدار به سامانه سهام عدالت شماره حساب شبا ارائه کردند؟



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , سهام عدالت

با گذشت یک هفته از آماده شدن سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره حساب شبا، بیش از 5 میلیون سهامدار شماره حساب خود را به سامانه ارائه داده‌اند و در مجموع 33 میلیون نفر از زمان بازگشایی این سامانه صورتحساب دریافت کرده‌اند.

 به گزارش میزان، در حالی که حدود دو ماه از بازگشایی سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب می‌گذرد که در ظرف این زمان بیش از 33 میلیون نفر به سامانه سهام عدالت مراجعه و صورتحساب دریافت کرده‌اند.

 

به گفته سید جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی این تعداد در مقایسه با تعداد کل مشمولین سهام عدالت که بیش از 49 میلیون نفر هستند، تعداد 33 میلیون نفر شماره حساب شبا ارائه کرده‌اند که این رقم چشم‌گیری به حساب می‌آید و به معنای استقبال خوب مردم از طرح سهام عدالت است.

 

پس از بازگشایی سامانه سهام عدالت در جهت دریافت صورتحاساب از طریق این سامانه و تکمیل سرمایه تا سقف یک میلیون تومان بنا به تمایل سهامداران در مرحله بعدی شاهد آماده‌سازی سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره حساب از مشمولین بدون در نظر گرفتن زمان هسیتم.

 

با این حال توصیه می‌شود سهامداران برای دریافت سود خود در نیمه دوم سال جاری هر چه سریعتر اقدام به تکمیل اصلاعات حساب و وارد کردن شماره شبا نمایند که اگر این افراد به هر دلیلی نتوانند اطلاعات خود را تا زمان قبل از واریز سود تکمیل کنند هیچ مشکلی برای سود این افراد به وجود نخواهد آمد و بعد از  بررسی توسط سازمان خصوصی‌سازی سود یک ساله سهام در موعد مقرر که بعد از سال مالی 60 شرکت بورسی در تیر ماه و جمع‌آوری سود، در نیمه دوم سال جاری به حساب مشمولین که دارای اطلاعات حساب کامل باشند واریز خواهد شد.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد از 30 فرودین ماه که سامانه سهام عدالت آماده دریافت شماره حساب از مشمولین سهام عدات شده بیش از 5 میلیون نفر به این سامانه شماره حساب ارائه کرده‌اند و امیدواریم تمامی مشمولین تا قبل از زمان اولیه که در نیمه دوم سال جاری خواهد بود اطلاعات خود را سریع‌تر تکمیل تا سود به حساب شخص افراد واریز شود ولی محدوده زمانی خاصی برای وارد کردن شماره حساب در سامانه وجود ندارد.

 

اما در این میان برخی از مشمولین سهام عدالت برگه سهام خود را گم کرده‌اند، که این افراد می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی به سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب و ارائه شماره حساب شبا مراجعه کنند زیرا تمام اطلاعات شخصی در سامانه و دیتابیس سازمان خصوصی سازی وجود دارد و نیازی به ارایه برگه نیست.

 

گفتنی است برخی از مشمولین سهام عدالت ازدواج کرده و یا فرزند‌دار شده‌اند که این افراد باید تا نام نویسی سری جدیدی مشمولین سهام عدالت دست نگه داشته و پس از شروع سری جدید ثبت نام سهام عدالت که احتمالا پایان سال خواهد بود ثبت نام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------