آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

ربیعی: مدعیان پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی معنای اعداد و رقم را نمی‌دانند/ اقدام دولت برای بازپس‌گیری لایحه اصلاح‌قانون کار از مجلس



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که مدعی پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی هستند به نظر می‌رسد که معنای اعداد و رقم را نمی‌دانند و فراموش کرده‌اند که در این جامعه زمانی در پی گران شدن نرخ دلار و عبور آن از مرز هزار تومان چه بر سر کارگران آمد.

 به گزارش  ایلنا، علی ربیعی صبح امروز به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی در بهشت‌زهرا واقع شده بود، نیز در سخنانی گفت:‌ کارگران از سال ۶۹ که نخستین سال پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود هر سال در آغاز هفته کارگر در حرم حضرت امام خمینی حاضر می‌شوند تا با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند.

 

این عضو کابینه یازدهم در خصوص مطالبه ماه‌های اخیر جامعه کارگری از دولت در خصوص بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار از مجلس شورای اسلامی گفت‌: تصور دولت این بود که می‌تواند با کمک شرکای اجتماعی از طریق لایحه مذکور قانون کنونی کار را مورد بازبینی قرار دهد اما اتحاد گروه‌های صنفی کارگری در خصوص بازپس‌گیری این لایحه باعث شد که دولت در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

 

ربیعی افزود: به همین دلیل بنا به خواسته کارگران دولت برای بازپس‌گیری لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی اقدام کرده است و در عین حال امیدوار است که با همکاری گروه‌های اجتماعی از جمله تشکل‌های صنفی کارگری بتواند زمینه اصلاح این قانون را فراهم کند.

 

او با بیان اینکه براساس همین آرمان‌های انقلاب باید همواره به یاد مستضعفان و دستگیری و توجه نسبت به آنها بود افزود: در جریان نام نویسی اخیر نامزدهای ریاست جمهوری شاهد بودیم که برخی افراد صحبت از پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی کرده‌اند و یا عده‌ای مدعی شدند که میلیون‌ها کارگر کار خود را از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد که گویندگان این صحبت‌ها معنای اعداد و رقم را نمی‌دانند و فراموش کرده‌اند که در این جامعه زمانی در پی گران شدن نرخ دلار و عبور آن از مرز هزار تومان چه بر سر کارگران آمد.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم برنامه‌های خوبی برای برقراری عدالت اجتماعی از اقشار مختلف جامعه خصوصاً دهک‌های کم‌توان صورت گرفت افزود: از دیگر برنامه‌های جدی دولت برای سال ۹۶ بهبود وضعیت معیشتی مزد بگیران شاغل و بازنشسته است.

 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دولت در قالب یک بسته اشتغالزایی قصد دارد از تمامی فرصت‌های موجود برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند افزود: در همین راستا بنا داریم از طریق هدایت اعتبارات مربوط به بیمه بیکاری و سرمایه‌گذاری آن به بازار کار زمینه جذب و اشتغال جویندگان شغل را فراهم کنیم.

 

او افزود: در همین راستا در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال برای سال ۹۳ مصوب شد در این خصوص از کارآفرینان تا نهایت حمایت صورت بگیرد.

 

ربیعی با بیان اینکه در جریان بازدید امروز خود شاهد موفقیت کارگران کارخانه کیان‌تایر (لاستیک البرز) در اداره و حفظ این واحد تولیدی بود افزود: این کارخانه در زمان دولت قبل به دلیل اجرای غلط خصوصی‌سازی دچار بحران جدی شد اما هوشیاری کارگران آن و پیگیری‌های شورای اسلامی کار این واحد صنعتی باعث ماندگاری این کارخانه شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عملکرد کارگران کیان‌تایر در حفظ این واحد تولیدی قولی بود که دولت نیز از مساعدت برای استمرار فعالیت این کارخانه دریغ نمی‌کند افزود: مطمئنم که کارگران سایر کارخانه‌ها نیز دارای چنین توانایی هستند و باید این توانایی را نتیجه جایگاهی بدانیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی به جامعه کارگری داده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------