آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

قائم مقام‌ وزیر نیرو: تولید برق از زباله در تهران تنها ۲.۵ مگاوات است



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,قائم مقام‌ وزیر نیرو

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر تولید برق از زباله تنها در یک مورد آن هم در جنوب تهران با ظرفیت ۲.۵ مگاوات با کمک دولت و وزارت نیرو انجام می‌شود.

 به گزارش ایسنا، ستار محمودی امروز در حاشیه نخستین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی امنیت آبی در سکونت‌گاه‌های انسانی در شرایط کم‌آبی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تولید برق از زباله در شهر تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت این انرژی بسیار بالا است اما وزارت نیرو به دلیل نو بودن این صنعت این انرژی را با قیمت بالایی خریداری می‌کند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر این انرژی رشد چندانی پیدا نکرده لذا اگر حمایت‌های کافی از سوی وزارت نیرو برای این انرژی صورت نگیرد، قطعا نمی‌توان شاهد رشد آن بود.

 

وی تصریح کرد: می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که این بخش تنها حوزه‌ای است که وزارت نیرو در آن هیچ بدهی ندارد و تمام پرداخت‌های خود را به موقع انجام داده است.

 

وی ظرفیت کل کشور در تولید برق را ۷۶۰۰۰ مگاوات دانست و افزود: ظرفیت ۲.۵ مگاواتی برای تولید برق از زباله ظرفیت محدودی است اما نکته قابل توجه این است که باید از این صنعت حمایت شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جنوب تهران برای تولید برق از انرژی‌های حاصل از فاضلاب برنامه‌ریزی‌هایی به صورت پایلوت انجام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر این برنامه‌ریزی‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده که تولیدکننده برق این پروژه حوزه آب وزارت نیرو و خریدار آن حوزه برق وزارت نیرو است.

 

به گفته وی از این طریق ۳ مگاوات ظرفیت تولید برق در این منطقه پایلوت وجود دارد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که در حوزه انرژی‌های آب ایران در منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که از ۷۶۰۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات در این زمینه تامین برق صورت می‌گیرد.

 

شهرهای بحرانی کشور در تابستان

 

وی در خصوص وضعیت منابع آبی در تابستان اظهار کرد: بارش های امسال نسبت به سال های گذشته تفاوت قابل توجهی کرده به این ترتیب که در مناطق کویری و نیمه کویری، بارش ها نسبت به سالهای قبل بهترو در مناطقی که در کوهپایه ها و مناطق پر بارش قرار دارند کمتر شده است.

 

وی با بیان اینکه برای تعادل مدیریت آب  بویژه در جوامع شهری و روستایی  از بهمن ماه پارسال کمیته ای در وزارت نیرو برای بررسی وضعیت آبی همه شهرها و روستاهای کشور تشکیل شد، عنوان کرد: برای برخی از این مناطق که احتمال نوساناتی در تابستان 96 پیش بینی می شد، برنامه ها و اقداماتی مورد توجه قرار گرفت.

 

به گفته وی برخی از شهرهای کشور باید مراقبت های بیشتری برای آبرسانی به آنها در فصل تابستان انجام شود؛ به عنوان نمونه شهرهایی مانند اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان، حوزه شمالی استان فارس و شهر شیراز، شهر یزد، بخش هایی از استان کرمان باید تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند.

 

محمودی افزود: در مجموع آمادگی بیشتری نسبت به پارسال برای تامین آب شرب وجود دارد و امیدواریم نوسان هایی جدی در این زمینه نداشته باشیم؛ اگرچه وضعیت آب شهری در همه مناطق به گونه ای است که مثلا در صورت شکستن یک لوله، آب یک منطقه در حد یک تا دو ساعت قطع شود.

 

تابستانی بدون خاموشی در راه است

 

وی با بیان اینکه رشد برق باید با میانگین معدلی مقایسه شود چراکه در این روزها برخی روزها رشد بالا برخی روزها رشد پایین است،اظهار کرد:رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال حدود هفت درصد پیش بینی شده که علت این مساله رشد 2 تا 2.5 درصد رشد مصرف صنایع کشور است.

 

محمودی با بیان اینکه در صنعت برق تجربیات فراوانی وجود دارد،عنوان کرد:آن چیزی که نقش تعیین کننده بسیاری دارد شیوه های مصرف است لذا اگر مصرف کنندگان صرفه جویی و مدیریت مصرف داشته باشند می توان دوران پیک را به راحتی پشت سر گذاشت اما در مجموع باید گفت که برای تابستان امسال خاموشی پیش بینی نشده و تدابیر لازم برای این مساله اندیشیده شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------