آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

بازار متعادل است/ از افزایش اجاره مسکن خبری نیست



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, مسکن

مهدی سلطان محمدی اعتقاد دارد: تغییرات اجاره مسکن در سال جاری تدریجی و آرام خواهد بود و اگر متغیرهای موجود تغییرات چشم گیری نداشته باشند بعید است بیش از 10 درصد افزایش اجاره مسکن را شاهد باشیم.

  با نزدیک شدن به پایان فصل بهار، بازار نقل و انتقالات و اجاره مسکن رونق می گیرد و معمولا در شهرهای بزرگ افزایش اجاره مسکن در خرداد ماه مشخص می شود؛ هر چند که حالا دو سالی می شود که اجاره مسکن افزایش چندانی ندارد و کارشناسان اعتقاد دارند در سال جاری اجاره مسکن بیش از 10 درصد افزایش نداشته باشد.

 

نگاهی به فایل های موجود در بنگاههای معاملات ملکی نشان می دهد خبری از رشد قیمت مسکن نیست و خرید و فروش در بازار مسکن تقریباً با نرخ‌های ثابت در جریان است و اجاره‌بها در آستانه فصل نقل و انتقال مسیر صعودی در پیش نگرفته است.

 

درسال گذشته نیز املاک داران از افزایش نیافتن نرخ اجاره بها خبر داده بودند و آمارها از افزایش  تنها ۲ درصد نرخ اجاره بها در این سال نسبت به سال پیش از آن در تهران حکایت داشت و به زعمکارشناسان و آمارهای موجود رکورد کمترین رشد اجاره‌بها، پس از ۱۱ سال، در کارنامه بازار مسکن را به ثبت رسید.

 

مهدی سلطان محمدی کارشناس ارشد بازار مسکن اعتقاد دارد: تغییرات اجاره مسکن در سال جاری تدریجی و آرام خواهد بود و اگر متغیرهای موجود تغییرات چشم گیری نداشته باشند بعید است بیش از 10 درصد افزایش اجاره مسکن را شاهد باشیم.

 

این کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: پیش بینی می شود نرخ اجاره بها به نسبت سالهای گذسته چندان صعودی نباشد و بسیار بعید است که در آستانه انتخابات تغییر محسوسی در این حوزه ایجاد شود.

 

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به مساله اخذ مالیات از خانه های خالی اشاره کرده و گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی اندکی بر بازار مسکن تاثیر گذار است اما شناسایی این املاک آسان نیست . در هر صورت اقدامی است که توسط برخی از کشورها تجربه شده و می توان از آن تجربیات بهره برد.

 

وی خاطر نشان کرد: حجم خانه های خالی به حدی نیست که نیاز به تدابیر خاصی باشد؛ هر چند که در 2-3 سال گذشته بر حجم خانه های خالی افزوده شده اما باید سیاست گذار ورود کرده و با ساز و کار مشخصی از این خانه های مالیات بگیرد البته نباید فراموش کرد که برخی از این خانه ها، خانه دوم هستند، برخی خانه موقتی و برخی خانه هایی که برای فروش گذاشته شده اند اما مشتری برای آنها وجود ندارد.

 

به گفته سلطان محمدی نباید انتظار داشت اخذ مالیات از خانه های خالی معادلات بخش مسکن را به شکل محسوسی تغییر بدهد.

 

در این میان اما برخی کارشناسان طرح دریافت مالیات از خانه های خالی را طرحی شکست خورده می دانند که برای مقابله با آن انرژی بسیاری باید صرف شود و در نهایت خروجی چندان مناسبی نیز وجود نخواهد داشت.

 

  اخبار اقتصادی  -  پول نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------