قیمت طلا اندکی افزایش یافت



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم ۷ هفته اخیر (۱۲۲۴ دلار و ۸۶ سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود، باقی ماند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما با توجه به اینکه بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات فرانسه، تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار فلز زرد کاهش یافته، قیمت طلا در نزدیکی پایین ترین رقم های 7 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1228 دلار و 20 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 7 هفته اخیر (1224 دلار و 86 سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود، باقی ماند.

 

قیمت طلای آمریکا هم امروز 0.1 درصد افزایش یافت و به 1228 دلار و 20 سنت رسید.

 

مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: «احساس کلی از عدم ریسک پذیری به سمت ریسک پذیری عادی تغییر یافته، بنابراین می توانیم ببینیم که تقاضا برای طلا رو به کاهش گذاشته است.»

 

نتیجه انتخابات روز یکشنبه فرانسه و پیروزی امانوئل ماکرون، خبری مساعد بای بازارهای مالی بود.

 

به لطف ارزیابی قوی از وضعیت فعلی اقتصادی و انتظار کاهش عدم قطعیت فضای سیاسی اروپا، احساس سرمایه گذاری در حوزه یورو در ماه می بیش از حد انتظار رشد داشته و به بالاترین سطح در طی حدود یک دهه گذشته رسیده است.

 

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو شعبه سنت لوئیس گفت، عملکرد ضعیف اقتصاد آمریکا در آغاز سال موجب کند شدن برنامه های فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد شد.

 

تو افزود: «هرچند ممکن است در کوتاه مدت شاهد کندی روند ترمیم اقتصادی آمریکا باشیم، اما مقامات فدرال رزرو همچنان فکر می کنند که این تاثیری بر تصمیم گیری ها در مورد نرخ بهره نخواهد داشت.»

 

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.14 درصد کاهش به 851.89 تن رسید. حجم دارایی های طلای این صندوق در طی 2 هفته گذشته بیش از 8 تن کاهش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------