نعمت‌زاده: اگر نمی‌توانید کار کنید، گردن برجام نیاندازید



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی  , نعمت‌زاده

 

خیلی‌ها مسخره‌مان می‌كردند كه حتی نمی‌توانید گلگیر پیكان نصب كنید، اما توانستیم سمند تولید کنیم

 

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از‌ شرکت‌ها ‌در زمان تحریم به خاطر شرایط کاری در دنیا نمی‌توانستند در ایران حضور پیدا کنند. برجام چنین موانعی را برداشت.

 

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای قرارداد و تفاهم‌نامه ١٠جانبه بین‌المللی اظهار داشت: قرار نبود برجام به ما چیزی هدیه بدهد. برجام برای این بود كه ما به شرایط گذشته برگردیم. نگویید برجام برای ما چیزی نیاورده است. اگر نمی‌توانید كار كنید، گردن برجام نیاندازید.

 

وی افزود: اگر می‌خواهید صنعت خودرو در سطح كلاس جهانی باشد، باید به فناوری جدید و تحقیق توجه كنید.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خیلی‌ها مسخره‌مان می‌كردند كه اینها حتی نمی‌توانند گلگیر پیكان نصب كنند، اما چند سال بعد توانستیم سمند طراحی و تولید كنیم؛ البته 8 سال مركز تحقیقات تعطیل بود و حالا دوباره راه افتاده كه این خوب است.

 

نعمت‌زاده با اشاره به ضرورت تحقیق و توسعه گفت: چندی پیش در بازدید از ایران‌خودرو میخواستم واحد تحقیق و توسعه را ببینم كه دیدیم مسوولان دست دست می‌كنند كه فهمیدم كاری نمی‌كنند و این واحد تقریبا تعطیل است. بعدا فهمیدم یكه‌زارع در تلاش برای بهسازی این واحد است كه باز هم خوب است.

 

وی با اشاره به بحث صادرات گفت: این صنعت جهانی است. نمی‌شود در مرزهای كشور محصور شود. برجام توانست حصر را تا حدودی برطرف كند. این خود ما هستیم كه باید از شرایط استفاده كنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برجام فضا را باز كرد تا به فضای عادی باز گردیم. در آن زمان حتی شركت‌ها اجازه پاسخ‌گوی به نامه‌ها و درخواست‌های ما را نداشتند.

 

نعمت‌زاده با اشاره به سابقه‌های همكاری قبلی در دوران تحریم تصریح کرد: بسیاری از‌ شركت‌ها ‌در زمان تحریم به خاطر شرایط كاری در دنیا نمی‌توانستند در ایران حضور پیدا كنند. برجام چنین موانعی را برداشت و حالا باید با این شرایط جدید بتوانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این‌که صادرات قطعه، به طور قطع مزیت ماست، عنوان کرد: در ارومیه دیدم كه كارخانه كار می‌كند، اما با ظرفیت كم. به آنها هم گفتم كه باید به فكر بازاریابی باشید.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: یكی از زمینه‌های لازم، توان طراحی تولید قطعه سازان است. عمدتا گلایه مشتریان به قطعات باز می‌گردد و حالا زمانی است كه باید این اتفاق بیافتد و قطعه‌سازان باید در زنجیره خودروسازی قرار بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------