دولت روحانی در برابر تکرار جهش ۱۰ برابری نرخ کالای اساسی ایستاد



گوشت مرغ در سال ۹۰، ۳۱۰۰ تومان بود که در سال ۹۲ به ۷ هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت این محصول پس از ۴ سال کمتر از ۷ هزار تومان است.

 به  گزارش  ایلنا  ؛ طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ نرخ کالاها و خدمات تا ده برابر افزایش یافت، به طوری که تلاش برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان شاغل و بازنشسته از ۱۲۵ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان و همچنین پرداخت یارانه نقدی هم نتوانست جلوی کاهش قدرت خرید اقشارمتوسط رو به پایین به "یک سوم" را بگیرد. در دوره احمدی نژاد کالاهای اساسی تقریبا بیش از ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند؛ این رقم در دوره چهارساله اول ریاست جمهوری احمدی نژاد حدود ۲۰۰ درصد گزارش شده است؛ این در حالی است که در دولت روحانی متوسط افزایش قیمت کالاهای اساسی  ۹ درصد بوده است.

 

تلاش دولت روحانی در جهت ثابت نگهداشتن نرخ کالاهای اساسی قابل مشاهده است؛ هر کیلو گوجه فرنگی در سال ۸۴ برابر ۲۴۰ تومان بوده و در سال ۹۲ به ۲۳۵۰ تومان رسیده است. اما در دوره روحانی قیمت گوجه فرنگی به ۱۶۰۰ تومان در سال ۹۵ رسید که کاهش ۳۲ درصدی را نشان می دهد؛ همچنین هرکیلوگرم شیر پاستوریزه که از سال ۹۰ تا ۹۲ رشد ۱۱۰۰ تومانی را تجربه کرد بود در زمان تحویل دولت ۲۱۵۰ بود که در حال حاضر تنها بارشد ۷ درصدی پس از ۴ سال به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

 

گفتنی است که گوشت مرغ به عنوان پرمصرف ترین ماده پروتئینی در سال ۹۰، ۳۱۰۰ تومان بود که در سال ۹۲ به ۷ هزار تومان رسیده است و در حال حاضر نیز به قیمتی پایین تر از ۷ هزار تومان عرضه می شود؛ همچنین گوشت گوسفندی به عنوان محصولی که شاید بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده است در دولت روحانی افزایش متوسط ۱۰ هزار تومانی داشت این در حالی است که در سال ۹۰ قیمت این محصول ۱۷۲۶۰ تومان بود که در سال ۹۲ به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

 

  اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی , نرخ کالای اساسی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------