آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

زنگنه: آیا بابک زنجانی مافیا نبود؟



  اخبارراقتصادی,خبرهای اقتصادی , زنگنه

وزیر نفت گفت:«ما به مردم قول دروغ و وعده فوق نجومی نمی دهیم،.وعده های گلدکوئیستی و شرکت های مضاربه ای به مردم نمی دهیم.هرگز نمی گوییم نمی شود،نمی توانیم.همیشه گفته ایم می شود،می توانیم و به خاطر رای به مردم دروغ نمی گوییم.» 

به گزارش خبرآنلاین،بیژن زنگنه عصر امروز درگردهمایی صنعتگران و مهندسان حامی حسن روحانی که درسالن حجاب برگزارشد،با اشاره به اینکه دولت یازدهم دولت مظلومی بوده و همانند مادر برای ایران دلسوزی کرده است،اظهارداشت:زمانی که این دولت در سال 92 بر سرکار آمد کمتر از نصف همسایه مان قطر از منابع مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می کردیم در حالی که سال 84 وقتی دولت را تحویل دادیم،برداشت از این میدان نزدیک به قطر بود اما بعد از 8 سال تولید به 240 میلیون مترمکعب رسیده بود.

 

وی افزود:«تاپایان سال میزان برداشت گاز از این میدان مشترک به 534 میلیون متر مکعب خواهد رسید.»

 

وزیر نفت با بیان اینکه هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم میزان برداشت نفت از میدان مشترک غرب کارون تنها 70 هزار بشکه نفت در روز بود،عنوان کرد:«امسال میزان برداشت از این میدان به بیش از 250 هزاربشکه رسیده که 3.5 برابر سال 92 است.»

 

اوصادرات نفت و میعانات گازی را در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم 1.2 میلیون بشکه ذکر کرد و عنوان داشت:در 4 ماهه 95 صادرات نفت به 2.8 میلیون بشکه رسید؛ وقتی کار در دولت را شروع کردیم،واردکننده نفتِ گاز بودیم و امروز 16 میلیون بشکه نفت گاز صادر می کنیم.

 

زنگنه خاطرنشان کرد:هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم،میزان صادرات پتروشیمی 41 میلیون تن بود که امروز به بیش از 50 هزار تن رسیده است.

 

او اضافه کرد:10 هزار روستای دیگر در چهارسال گذشته گازرسانی شده اند و تا پایان امسال 95 درصد از کشور گازرسانی شده اند.

 

وزیر نفت با اشاره به شاخص های اقتصادی مثل نرخ رشد اقتصادی،قیمت ارز و تورم عنوان کرد:امروز هیچ کدام از منتقدان حرفی از تورم درباره عملکرد این دولت نمی زنند، این درحالی است که در سال 92 رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و تورم نزدیک به 40 درصد بود.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه اینها بخشی از عملکرد دولت است،عنوان کرد:ما به مردم قول دروغ و وعده فوق نجومی نمی دهیم،.وعده های  گلدکوئیستی و شرکت های مضاربه ای به مردم نمی دهیم.هرگز نمی گوییم نمی شود،نمی توانیم.همیشه گفته ایم می شود،می توانیم و به خاطر رای به مردم دروغ نمی گوییم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما دروغ را توهین به شعودر مردم می دانیم،متذکر شد: می گویند با یک میلیون تن تولید پتروشیمی 600 هزار شغل ایجاد می شود،وقتی می گوییم با این میزان تنها 20 هزارنفر شغل ایجاد می شود،سکوت می کنند و دلایل خود را از طرح این موضوع نمی گویند.آیا این حرف ها توهین به شعور مردم نیست؟

 

زنگنه خاطرنشان کرد:در نیمه سال 84 زمانی که دولت آقای خاتمی به پایان رسید،به لحاظ اقتصادی،اجتماعی و مدیریتی بهترین وضعیت را در تاریخ ایران داشتیم،اما بعد از 8 سال که برگشتیم،ویرانه به ما تحویل دادند.

 

او با بیان اینکه کشور در این 8 سال درآمدهای بالای نفتی داشت،گفت:اما با این درآمدها در این مدت میزان اشتغالزایی 16 هزار نفر در سال بود.

 

مافیایی که مستقر شد

وزیر نفت با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از اهداف اصلی ماست،اظهارداشت:روزی که آقای احمدی نژاد به قدرت رسید،اعلام کرد که در نفت مافیا وجود دارد و می خواهم این مافیا را از بین ببرم،هرچند دله دزی همه جا هست،اما بعد از 8 سال فهمیدیم که مافیا با تمام قدرت مستقر شده است.

 

او افزود:آیا بابک زنجانی مافیا نبود؟ بابک زنجانی 2.7 میلیارد دلارپول نفت این کشور را به خارج از کشور برد. حدود 13 میلیارد دلار پول مردم را بالا کشید.از زمان هجرت پیامبر اسلام 44 میلیارد ثانیه گذشته،آقای بابک زنجانی هر ثانیه 300 تومان و هر ساعت 108 هزار تومان از زمان هجرت پیامبر پول مردم را بالاکشیده است.

 

زنگنه گفت:دکل به ارزش 80 میلیون دلار گم شده و قرارداد400 میلیون دلار خرید دکل یک شبه توسط یک نفر به امضا رسیده است.تمام مشکلات اما به دوش دولت مظلوم افتاد.خواهر زن کی،پسر چه کسی و باجناج کی این قراردادها را به امضا رسانده است؟

 

او اضافه کرد:دولت قبل 25 میلیارد دلار در برداشت از درآمدهای نفتی تخلف کرده و تازه ما امسال مجوز آن را از مجلس گرفتیم.

 

وزیر نفت با یادآوری اینکه آقای احمدی نژاد در سال 84 فریاد« آی دزد» سر داد،عنوان کرد: مبارزه با فساد باید با اجرای قانون و شفافیت در عمل باشد،به همین دلیل قراردادهای نفتی را شفاف کردیم.

 

او افزود:اخیرا دوستی ازستاد آقای رییسی گفته وزارت نفت قراردادهای نفتی را 55 بار اصلاح کرده است.

 

زنگنه ادامه داد:اینکه قراردادی اصلاح شود،فی نفسه بد نیست،نشان می دهد که ما اهل تعامل هستیم، اما این آقا متوجه نشده که وقتی می گوییم لشگر 81 زرهی خوزستان،این فقط یک عدد است و پشت این لشگر 80 لشگر نیست.وقتی می نویسیم اصلاحات شماره 55، این یک عدد است و این شماره گذاری را من انجام داده بودم و به معنی 55 مورد اصلاح نبود.متاسفانه اینها را هم بلد نیستند!

 

تحریم تاریکی بود

زنگنه با تاکید بر اینکه اگر فساد باشد،شفافیت در عملیات و آگاهی کاهش می یابد،گفت:وقتی در یک شهری چراغ ها خاموش می شود،جرم و جنایت بیشتر می شود.تحریم ها هم تاریکی بود و کسانی در این تاریکی پولهای زیادی خوردند.جنس ها را چند برابر کردند و از مقاصد نامشخص جنس ها را تهیه کردند.

 

او در ادامه به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره جمعه گذشته اشاره کرد و گفت:گفتند که افزایش تولید نفت خام فروشی است،آیاتقدیم جایگاه ایران به عربستان و کشورهای منطقه کار درستی است؟ آیا باید قدرت اقتصادی خودرا در تولید نفت از دست بدهیم به این دلیل که خام فروشی نکنیم؟ آیا باید از میادین مشترک برداشت نکنیم که دیگران سهم ما را ببرند؟

 

وزیر نفت تاکید کرد: قدرت تولید ماست که به ما توانایی مذاکره می دهد و نه فقط شعار و حرف های نامناسب.

 

توضیحاتی که آقای جلیلی باید به مردم بدهد

او اضافه کرد:آقای دکتر جلیلی اخیرا درباره قرارداد کرسنت صحبتی کرده،ای کاش ایشان درباره جلسه شورای امنیت و سخنانی که در آن جلسه درباره این قرارداد مطرح کرد، هم اشاره می کرد.خوب است ایشان به مردم درباره نامه ای که در88/12/25 به آقای احمدی نژاد نوشت و ایشان با فاصله زمانی جواب نامه را داد،توضیح بدهند.

 

زنگنه گفت: آقای دکترجلیلی اگر یادت نیست،من می توانم اسناد را به شما بدهم.

 

وزیر نفت با بیان اینکه گره ای که می توان به آسانی باز کرد را تبدیل به معضل و گرفتاری برای کشور کردند،خاطرنشان کرد:همین آقای زاکانی که هر روز یک عدد برای زیان قرارداد کرسنت مطرح می کرد یا آقای بذرپاش-اخیرا هم آقای زاکانی به یکسال حبس محکوم شده است- هر روز یک رقم اعلام می کردند.نهایتا هم به تفاهم نرسیدند!

 

با عزت جلوی ترکمنستان ایستادیم

زنگنه درادامه به  قطع گاز ترکمنستان در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 78 ترکمنستان گاز ایران را قطع کرد،قیمت گاز را 9 برابر کرد،مسئولان وقت این افزایش را پذیرفتند در حالی که سال گذشته مجددا ترکمنستان این کارار تکرار کرد،اما ما با قدرت جلوی آنها ایستادیم.در نهایت خودشان آمدند و در خواست صادرات به ایران را کردند.ما با عزت و قدرت جلوی ترکمنستان ایستادیم و امروز سربلند هستیم.

 

وی اضافه کرد: ما حاضر نشدیم اسیر حرف های بی ربط شویم.امروز هم درباره قراردادهای جدید نفتی با همین اقتدار ایستاده ایم.می دانیم که این قراردادها موجی از سرمایه گذاری را برای شرکت های ایرانی ایجاد می کند.

 

وزیر نفت با خطاب قراردادن مسئولان وزارت نفت در دولت قبل خاطرنشان کرد:شما بودید که دستاوردهای 30 ساله اوپک که سهمیه بندی بود،در سال 90 به باد دادید.شما قبول کردید که نظام سهمیه بندی اوپک که عربستان و همپیمانانش به دنبال این موضوع بودند،لغو شود و دیگران سهمیه ما را بگیرند.الان سکوت کرده اید و جواب نمی دهید که چرا این کار را کردید!

 

من کرد هستم

او افزود: من به فردی که روز رای اعتماد در مجلس علیه من صحبت کرد، گفتم:عزیزم،با هم مخالف باشیم اما از هم متنفر نباشیم.چرا ما را به خشونت تهدید می کنید؟ما می خواهیم با شما دوست باشیم.ما می خواهیم اسلام رحمانی در کشور حاکم باشد.یخواهیم با دوستی و سازگاری با هم کار کنیم.

 

زنگنه با بیان اینکه متاسفانه در روزهای انتخابات برخی از اقشار از جمله زنان و اقوام عزیز می شوند و کاندیداها از آنها صحبت می کنند،گفت:درحالی که توجه به حقوق همه مردم کشور از اصول قانون اساسی است.می گویند،زبان کردی را خدا آزاد کرد.من یک کردهستم و به این زبان افتخار می کنم.

 

او افزود: دولت ما،دولت مظلومی بود و به سان یک مادر برای ایران کار کرد.

 

وی با بیان اینکه ما رییس جمهوری می خواهیم که کارگرش بتواند بر سراو فریاد بزند و او گوش شنوا باشد،گفت:ما انقلاب کردیم که آزادی داشته باشیم،ما نیاز داریم که حقوق اساسی انسانها رعایت شود.

 

زنگنه با بیان اینکه گروهی دنبال این هستند که دوران احمدی نژاد دوباره برگردد،گفت: ما می خواهیم رویه های بی انظباطی مالی نباشد،مقتدای ما امیرالمومنین (ع) است.بعد از 40 سال نمی خواهیم مشی استالین بر مردم ما حاکم شود.مشی ما امیرالمومنین (ع) است و نه خشونت پراکنی استالینی.

 

او گفت: ما نگفتیم دولت ما بی نقص است،اما تلاش می کنیم که در جهت رفع نقص ها گام برداریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------