آپارتمان‌های زیر قیمت میانگین در تهران



حدود سه پنجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران طی هفته‌های نخست سال جدید، با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع در تهران فروخته شده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد؛بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد سهم آپارتمان‌های با قیمت مناسب و کمتر از نرخ میانگین آپارتمان در تهران بسیار زیاد و بیش از 60 درصد است و در مقابل، معاملات آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت سهم کمتری را به خود اختصاص داده است. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در حال حاضر سه میلیون و 370 هزار تومان است. نگاهی به معاملات فروردین و اردیبهشت ماه این گزاره را تایید می‌کند که در بیش از نیمی از مناطق 22 گانه تهران، آپارتمان زیر قیمت میانگین مذکور وجود دارد که می‌تواند به انواع تقاضای مصرفی پاسخ دهد.

 

اگر از شرط سنی بگذریم، حتی در منطقه یک هم ممکن است واحدهای مسکونی کهنه‌ساز در طبقات بالای ساختمان بدون آسانسور در این بازه قیمتی پیدا شود؛ اما برای تملک آپارتمان زیر 10 سال بهتر است صرفا مناطق 4، 5، 7، 8، 9، 10 و نیز مناطق 11 تا 22 را جست‌وجو کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

 

اما کسانی که اصرار دارند با رعایت این سقف قیمتی، آپارتمان نوساز و کلیدنخورده تملک کنند، بهتر است مناطق نیمه جنوبی تهران را جست‌وجو کنند. هر چند در برخی از محله‌های مناطق منتهی‌الیه شرقی و غربی تهران (4 و 22) نیز آپارتمان «نوساز» در این بازه قیمتی قابل جست‌وجو است. به‌عنوان مثال در محلات حکیمیه، ازگل، بخش‌هایی از تهرانپارس و مجیدیه‌جنوبی می‌توان فایل‌هایی را جست‌وجو کرد که به رغم نوساز بودن در کانال چهار میلیون تومان و اغلب زیر چهار میلیون و 370 هزار تومان در هر مترمربع قیمت‌گذاری شده‌اند. در برخی از شهرک‌های منطقه 22 نیز فایل‌های این محدوده قیمتی به‌وفور قابل مشاهده است که با توجه به دسترسی نسبتا دشوار در مقایسه با دیگر شهرک‌ها و محله‌های منطقه 22، به شکل مناسب‌تری قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

  اخبار اقتصادی,خبرهای  اقتصادی , قیمت  آپارتمان‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------