افزایش قیمت نفت به ۵۵ دلار با تمدید توافق کاهش تولید



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت

وزیر انرژی الجزایر گفت، انتظار دارد اوپک توافق کاهش تولید را برای ۹ ماه تمدید کند و این به کاهش مازاد عرضه جهانی تا پایان سال ۲۰۱۷ کمک خواهد کرد و احتمالا قیمت نفت را به بیش از ۵۵ دلار خواهد رساند. 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزیر انرژی الجزایر گفت، انتظار دارد اوپک توافق کاهش تولید را برای 9 ماه تمدید کند و این به کاهش مازاد عرضه جهانی تا پایان سال 2017 کمک خواهد کرد و احتمالا قیمت نفت را به بیش از 55 دلار خواهد رساند.

 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) فردا در وین تشکیل جلسه می دهد تا در مورد تمدید توافق کاهش تولید که 11 تولید کننده دیگر غیر عضو نیز در آن مشارکت دارند، تصمیم گیری کند.

 

بحث ها تاکنون بر تمدید 6 ماهه توافق تا پایان سال 2017، تمدید 9 ماهه تا پایان مارس 2018 یا تمدید شش ماهه با امکان تمدید سه ماه دیگر متمرکز بوده است.

 

نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر گفت: «هیچ کشوری نیست که گفته باشد ما با تمدید 9 ماهه مخالفیم... شما نمی توانید بگویید 6 ماه و بعدا 3 ماه دیگر. این پیامی اشتباه به بازار ارسال خواهد کرد.»

 

وی افزود، دلیل اصلی تمدید 9 ماهه توافق تقاضای ضعیفی است که معمولا بازار در ابتدای هر سال با آن مواجه می شود.

 

«اگر شما بیایید و یک تا 1.5 میلیون بشکه در روز به بازار تزریق کنید... این افزایش عرضه بر بازار و قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین بهتر است که توافق تا پایان ماه مارس پابرجا باشد.»

 

وی افزود، انتظار دارم میزان ذخایر تا پایان سال 2017 به متوسط 5 سال گذشته برسد.

 

بوترفا در ادامه گفت: «قبل از پایان سال، قیمت ها ممکن است به بالای 55 دلار در هر بشکه برسد. برای الجزایر، قیمت های بالاتر بهتر است، اما بودجه ما در سال 2017 بر اساس نفت 50 دلار و در سال 2018 بر اساس نفت 55 دلار بسته شده است. رقم 55 تا 60 دلار برای الجزایر قیمتی قابل قبول خواهد بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------