آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

افزایش قیمت نفت جهانی در آستانه نشست اوپک



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , قیمت نفت جهانی

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در آستانه نشست اوپک که پیش بینی می‌شود طی آن تمدید توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیر اوپک تا سال ۲۰۱۸ تصویب شود، افزایش یافت.

  ایسنا نوشت:نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۵۵ سنت یا یک درصد افزایش یافت و به ۵۴.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.

 

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۱ سنت یا یک درصد افزایش یافت و در ۵۱.۸۷ دلار در هر بشکه ایستاد.

 

هر دو قیمت پایه بیش از ۱۶ درصد از پایین‌ترین قیمتی که در ماه میلادی جاری داشتند، رشد پیدا کرده‌اند. رشد قیمت‌ها تحت تاثیر انتظارات فزاینده بازار برای تمدید توافق کاهش تولید میان کشورهای عضو و غیر عضو اوپک تا سال ۲۰۱۸ بوده است.

 

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال تمدید ۹ ماهه یا حتی ۱۲ ماهه کاهش تولید وجود دارد.

 

کاهش تولید که از ابتدای ژانویه امسال به اجرا در آمد، قرار بود تنها نیمه اول سال ۲۰۱۷ را پوشش دهد، اما تداوم اشباع عرضه اوپک و متحدانش را برای تمدید این توافق در نشست روز جاری وین تحت فشار قرار داد.

 

به گفته جیمز وودز، تحلیلگر شرکت ریوکین سکیوریتیز، احتمال تمدید توافق کاهش تولید تا حدود زیادی در قیمت‌های نفت تاثیر گذاشته است و در مرحله کنونی بعید است شاهد کاهش بیشتر سطح تولید باشیم، زیرا مقامات اوپک ترجیح می‌دهند منتظر مانده و تاثیر تمدید این توافق بر متعادل شدن مجدد بازار را پیش از انجام هر اقدام بزرگتری مشاهده کنند.

 

بر اساس گزارش رویترز، شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد تمدید ۹ ماهه توافق، تاثیر محدودی بر پیش‌بینی قیمت این شرکت برای سال ۲۰۱۷ خواهد داشت. وود مکنزی متوسط قیمت سالانه هر بشکه نفت برنت را ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده است. طبق برآورد این شرکت، تمدید ۹ ماهه این توافق به افزایش تولید ۹۵۰ هزار بشکه در روز در آمریکا منجر شده و به تلاش‌های اوپک ضربه می‌زند.

 

تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد رشد کرده و به بیش از ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

وود مکنزی پیش بینی کرد در صورت تمدید توافق کاهش تولید تا سال ۲۰۱۸، محدود شدن عرضه متوسط قیمت هر بشکه برنت در سال ۲۰۱۸ را به ۶۳ دلار می‌رساند.

 

متوسط قیمت هر بشکه برنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۳.۹۰ دلار در هر بشکه بوده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------