آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

شرکت‌های حفاری هم به اوپک می‌پیوندند



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, شرکت‌های حفاری

هرچند خیلی اغراق آمیز است که گزارش هایی که نشان می دهد استخراج نفت از عمق دریا با نفت زیر 100 دلاری دیگر موضوعیت ندارد ،اما اوپک را خیلی زیاد ترسانده است.

 به گزارش خبرآنلاين، براساس گزارش موسسه مک کنزی،پمپاژ نفت خام از هزاران کیلومتر زیر دریا ارزان تر از تولید درچاه های هسته ای و عملیات ساده تولید است.پیش بینی تحلیل گران نفت نشان می دهد که این شرایط به معنی آن است که نفت در 50 دلار در هر بشکه می تواند برای پروژه های سال آینده حفظ شود که این رقم پایین تر از میانگین قیمت حدود 62 دلار در سه ماهه اول که قیمتی سر به سر برای تولید بود وقیمت  75 دلار در سال 2014 است.

 

ریزش قیمت ها در حال حاضر چالش دیگری برای کشورهای تولید کننده نفت است که اخیرا مانع تولید بیشترنفت براي عرضه به بازار شده اند.در سال 2014 وقتی که آمریکا نفت شیل را توسعه می داد، قیمت نفت هنوز از 100 دلار در هر بشکه سقوط نکرده بود.اما حالا اوپك استراتژی متفاوتی در تولید آغاز کرده که برمبناي آن از عرضه نفت  به بازار جلوگیری مي شود تا قیمت های بالا بدست آيد. علی النعیمی  وزیر سابق نفت عربستان سعودی و عضو سابق اوپک در فوریه 2016  گفته بود که خیلی از  تولید کننده ها نیاز دارند كه قيمت ها ريزش نكند تا از بين نروند.

 

«زندگی در زیر دریا هنوز وجود دارد.» این جمله را آنگوش رودگر محقق  بخش آسیا پاسفیک موسسه مک کنزی می گوید.او اضافه می کند: وقتی قیمت نفت سقوط کرد بسیاری از  پروژه ها معلق شدند،از جمله پروژه هاي حفاري زير دريا.  دليل اين بود که  هزینه های در توليد بالا بود.حالا در سال 2017 ما به دنبال  بازگشت آن پروژه ها هستيم.»

 

سرمايه گذاراني كه به دنبال استخراج توليد نفت خام از يك ميدان زير دريا با روندي كه خيلي پيچيده و ريسك پذير است، از حفاري ميادين به شيوه سنتي كم هزينه تر است.با اين حال كاهش قيمت ها ممكن است سبب شود كه همين شركت هاي حفاري هم براي رقابت با نفت اوپك ناچار شوند در نشست بعدي وارد مذاكره با اوپك براي افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------