آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

تولید طلای جهانی امسال چقدر می‌شود؟



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, طلا

تازه ترین پیش بینی آماری بانک استاندارد چارترد نشان می دهد که تولید جهانی طلا احتمالا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳۲۲۹ تن خواهد رسید.

  مهر نوشت: بانک استاندارد چارترد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تولید جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد ناچیز ۰.۴ درصدی روبرو شده است که این کمترین میزان رشد تولید طلا از سال ۲۰۰۹۹ میلادی به شمار می رود.

 

بر اساس این گزارش بانک استاندارد چارترد افزود: پیش بینی می شود تولید جهانی طلا امسال نیز با ۰.۲ درصد رشد به ۳۲۲۹ تن خواهد رسید. معادن طلای جدیدی که قرار است به بهره برداری برسد، نسبت به سال های گذشته با افت زیادی روبرو شده است.

 

علاوه بر این کاهش شدید قیمت جهانی طلا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی موجب شده است تا برخی معادن طلای جهان تعطیل شود. قیمت های کنونی طلا در بازارهای بین المللی نیز هنوز به سطحی نرسیده است که تولید طلا از این معادن را اقتصادی کرده باشد.

 

این گزارش افزود: شرکت های معدنی جهان از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون، کاهش هزینه ها را در اولویت خود قرار داده اند و این به معنای کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش تولید و استخراج طلا بوده است. کاهش شدید قیمت طلا در سال های گذشته فشار زیادی را بر شرکت های معدنی وارد کرده است تا برای ادامه فعالیت و تولید، هزینه های خود را کاهش دهند.

 

بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت های معدنی بودجه های اکتشاف و فناوری خود را به شدت کاهش داده اند. این مساله افت تولید طلا در بازارهای جهانی را به همراه داشته است. افزایش هزینه های تولید نیز طی سال های اخیر تاثیر زیادی بر افت رشد تولید طلا داشته است.

 

آمار رسمی نشان می دهد که هزینه تولید هر اونس طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۹۰۰ دلار رسیده است.

 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر هزینه های تولید طلا در سطح بین المللی با افزایش روبرو شود و قیمت جهانی این فلز زرد با افزایش چشمگیری روبرو نشود، تولید جهانی این فلز گرانبها طی سال های آینده نیز روندی نزولی خواهد داشت.

 

در صورتی که تقاضای جهانی طلا نیز با افزایش روبرو شود، این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری همراه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------