آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: دموکرات‌ها و اوباما ۱۵۰ میلیون دلار به ایران پول دادند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ

معاون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در پاسخ به رئیس جمهور کشورش تاکید کرد پولی که ایران با اجرای برجام دریافت کرد، متعلق به خود ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر این ادعای خود را تکرار کرد که واشنگتن با اجرای توافق هسته‌ای 150 میلیارد دلار به ایران پرداخت کرد.

 

وی در پیام خود نوشت: دموکرات‌ها و رئیس جمهور اوباما 150 میلیارد دلار به ایران پرداخت، اما هیچ چیز دریافت نکردند اما نمی‌توانند پنج میلیون دلار برای امنیت ملی و یک دیوار بپردازند.

 

ترامپ در اینجا به ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک اشاره دارد که با مخالفت نماینده‌های دموکرات روبرو شده است.

 

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود به این ادعای ترامپ واکنش نشان داد و آن را یک دروغ توصیف کرد.

 

وی نوشت: این یک دروغ است. تحریم‌ها رفع شد، این پول برای ایران بود، و ایران برنامه هسته‌ای‌اش را محدود کرد (برخلاف کره شمالی). اجازه بده ببینیم مکزیک چه زمانی برای ساخت دیوار همان‌طور که گفتی پول پرداخت می‌کند، چراکه تو برای عملی کردن وعده‌های اصلی انتخابی‌ات بسیار ضعیف هستی.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------