آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

صالحی: پیشنهادهای اروپا برای انتظارات ایران در برجام کافی نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی اکبر صالحی در دیدار با گوترش

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو به نروژ عزیمت کرده است، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان ملل ضمن حمایت صریح از برجام به رایزنی‌های دوجانبه دبیرکل با کشورهای باقیمانده در برجام جهت حفظ این توافق اشاره کرد و گفت که برجام و حفظ آن نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی و بخصوص حفظ رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دارا است.

 

علی اکبر صالحی در این ملاقات ضمن مخرب دانستن سیاست‌های اخیر آمریکا در قبال برجام به سابقه رفتار مشابه این کشور در دوره‌های گذشته اشاره کرد و با ابراز تردید در مورد امکان حفظ برجام با شرایط موجود، پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای انتظارات جمهوری اسلامی ایران کافی ندانست.

 

وی با خطرناک توصیف کردن شرایط خاورمیانه به اهمیت نقش ایران در منطقه اشاره کرد و تاکید داشت که اگر روند به همین گونه پیش رود، همه بازنده خواهند بود.

 

صالحی همچنین با یادآوری توانمندی‌های جمهوری اسلامی به‌ویژه در صحنه داخلی و منطقه‌ای سیاست آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی و بازگشت به دوران دنباله‌روی از سیاست‌های غیرسازنده این کشور را محکوم به شکست توصیف کرد.

 

وی همچنین نتایج حاصله از برجام در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه‌گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار توصیف کرد و خواهان حمایت صریح حامیان برجام از جمله سازمان ملل و کشورهای اروپایی از این توافق و مقابله با سیاست ترامپ شد.

 

بر اساس این گزارش، دبیرکل سازمان ملل در این ملاقات، انتظارات سیاسی و اقتصادی ایران از اتحادیه اروپا را قابل درک دانست و قرار شد در نزدیکترین فرصت بار دیگر خواهان جدیت طرف‌های باقیمانده در برجام نسبت به برآورده کردن انتظارات ایران شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------