آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

آمریکا بار دیگر ایران را به عدم مبارزه کافی با قاچاق انسان متهم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدید وضعیت قاچاق انسان در جهان، مانند سال‌های گذشته ایران را به عدم مقابله موثر با قاچاق انسان متهم کرده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گزارش سال ۲۰۱۸ این کشور درباره ارزیابی آمریکا از وضعیت قاچاق انسان در جهان را منتشر و همانطور که انتظار می‌رفت بار دیگر ایران را به عدم مبارزه موثر با این پدیده متهم کرد.

 

در این گزارش، آمریکا بار دیگر ایران را در کنار کره شمالی، نپال، سومالی، سودان جنوبی، یمن و چند کشور دیگر در سطح سوم، یعنی پایین‌ترین سطح رده‌بندی مبارزه کشورها با قاچاق انسان، قرار داده است.

 

در بخشی از این گزارش مملو از ادعاهای ضدایرانی، آمده است: «حکومت ایران حداقل استانداردهای از بین بردن قاچاق انسان را رعایت نکرده و تلاش قابل توجهی هم برای این کار انجام نمی‌دهد. به همین دلیل، ایران در سطح سوم باقی ماند.»

 

با این وجود، این گزارش می‌افزاید: «با وجود عدم انجام تلاش قابل توجه، این حکومت گام‌هایی برای پرداختن به قاچاق انسان برداشته، از جمله گام‌هایی برای تصویب کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (UNTOC). با این حال، این حکومت اطلاعات مربوط به مجموعه تلاش‌های ضدقاچاق را به اشتراک نمی‌گذارد.»

 

در این گزارش، بار دیگر مانند سال‌های گذشته ایران به جذب «کودک سرباز» متهم شده است. 

 

دولت آمریکا سالانه گزارش‌های مختلفی در زمینه تروریسم، حقوق بشر، قاچاق انسان و دیگر موارد منتشر می‌کند و تقریبا در تمام این گزارش‌ها ایران را در پایین‌ترین سطوح قرار داده و هر بار فهرستی از اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------