آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره مسئولیت ایران برای برهم زدن امنیت خلیج فارس



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پمپئو

وزیر امورخارجه آمریکا بدون اشاره به نقش غیرسازنده این کشور در منطقه در ادعایی بی‌اساس و واهی گفت که ایران مسئول برهم زدن امنیت خلیج فارس است.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، جمهوری اسلامی را مسئول بر هم زدن امنیت در حوزه خلیج فارس و ادامه درد و رنج مردم یمن دانست.

 

پمپئو در این ادعای خصمانه و نخ‌نما گفت: حمایت ایران از حوثی‌ها در یمن نه تنها باعث انجام حملات علیه عربستان سعودی و امارات متحده عربی می شود، بلکه خطر تشدید بحران انسانی شدید کنونی در یمن را افزایش می‌دهد.

 

وی در ادامه نوشت که ایران باید جهت بر هم زدن امنیت خلیج فارس و ادامه یافتن رنج مردم یمن پاسخگو باشد.

 

پمپئو در پیامی دیگر نیز گفت که آمریکا به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهد داد و اکنون در حال گفت‌وگو با کشورهای سراسر جهان برای اعمال سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه تهران است.

 

وزیر امورخارجه آمریکا ابتدای خرداد ماه ضمن تشریح راهبرد جدید واشنگتن در برابر ایران، ۱۲ شرط را به منظور مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید با جمهوری اسلامی مطرح کرد.

 

این ادعاهای بی‌اساس در حالی به‌طور مرتب از سوی آمریکا و متحدانش تکرار می‌شود که این کشورها خود عامی اصلی تفرقه، بی‌ثباتی و در نتیجه جنگ‌های منطقه هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------