آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی موگرینی: هیچ تغییری در موضع اروپا درباره برجام رخ نداده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سخنگوی موگرینی

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عزم این اتحادیه برای اجرای کامل توافق هسته‌ای برجام تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، مایا کوتسیانچیچ سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در روز دوشنبه بر اجرای کامل برجام و عزم جزم اتحادیه برای حفظ توافق تأکید کرد.

 

به نقل از خبرگزاری کویت، این مقام اروپایی گفت: «ما به اجرای کامل و موثر (توافق) هسته‌ای ایران پایبندیم، چرا که از نظر امنیتی هم به نفع اروپا و هم جامعه بین المللی است.»

 

وی به تلاش قابل توجه اتحادیه اروپا به منظور حفظ برجام و تدوام منافع حاصل از آن به همراه متحدان خود اشاره کرده و خاطرنشان کرد که هیچ تغییری در موضع اروپا در مورد توافق هسته‌ای رخ نداده است.

 

روز چهارشنبه نیز "والی دی المیدا" نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل، حفاظت از برجام را نه تنها برای امنیت اروپا بلکه به نفع امنیت جهان دانسته و اظهار کرده بود: «شورای امنیت به صراحت برجام را تایید کرده و آن را در تضمین ماهیت انحصاری برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مهم دانسته است.»

 

۱۸ اردیبهشت ماه بود که رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای برجام خارج شده و تحریم‌های جدید یکجانبه‌ای را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

 

این تصمیم جنجالی دونالد ترامپ باعث واکنش‌های گسترده جهانی علیه سیاست‌های واشنگتن و عدم پایبندی آن به توافقات چندجانبه بین المللی شد.

 

پس از آن، ایران و کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) اقدام به برگزاری مذاکراتی برای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------