آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رویترز: ترامپ نمی‌تواند هم ایران را تحریم کند و هم قیمت بنزین را درامریکا متعادل نگه دارد



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپ

تحلیلگر رویترز نوشت: آمریکا نمی‌تواند هم ایران را تحریم کند و هم قیمت بنزین را در این کشور متعادل نگه دارد. تحریم ایران روی قیمت بنزین آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش میزان، ژان کمپ تحلیلگر مسائل اقتصادی در خبرگزاری رویترز نوشته است: کاخ سفید یا می‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند یا قیمت بنزین کشورش را متعادل کند، اما غیرممکن است بتواند هر دو با هم انجام دهد.

 

اشاره این تحلیل‌گر مصداق مثل «دو هندوانه را در یک دست نمیشود نگه داشت» است، یعنی ترامپ اگر تحریم ایران را انجام می‌دهد نمی‌تواند قیمت بنزین را پایین نگه دارد. این تحلیلگر با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی فشاری را به این کشور وارد کرده و قیمت بنزین را بالا برده، نوشت: در صورتی که صادرات نفت ایران به صفر برسد قطعا قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

 

ترامپ طی توئیتی با متهم کردن کشور‌های صادر کننده نفت به افزایش مصنوعی قیمت اعلام کرده بود که بالا رفتن قیمت نفت باعث شده میانگین قیمت بنزین در هر گالن سه دلار افزایش یابد. البته ترامپ در این توئیت اشاره کرده بود که افزایش فعلی قیمت نفت قابل پذیرش نیست. طی چند روز گذشته ترامپ از برخی کشور‌های عضو خواسته تولید نفت را بالا ببرند. هدف ترامپ از این خواسته این است که با بالا رفتن عرضه در بازار قیمت نفت متعادل شود و همچنین خلاء حاصل از تحریم‌های احتمالی ایران پر شود

 

در این میان کشور‌هایی مانند عربستان، امارات متحده عربی و روسیه به خواسته ترامپ برای افزایش تولید پاسخ مثبت داده‌اند. در حال حاضر ایران روزانه ۲.۸ میلیون بشکه نفت به بازار‌های جهانی صادر می‌کند و در صورتی که صادرات نفت ایران محدود یا صفر باشد جبران آن از سوی کشور‌های دیگر بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ بنابراین هر گونه افزایش قیمتی را در نفت خام و فراورده‌های آن از جمله بنزین می‌شود انتظار داشت.

 

پیشتر کارشناسان گفته بودند تحریم‌های نفت می‌تواند قیمت را سه رقمی کند و از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------