آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اصلاح قانون مسدودساز تحریم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اتحادیه اروپاد

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه در نهادهای اتحادیه اروپا امروز جمعه خبر داده است که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اصلاح قانون «مسدود ساز تحریم» چراغ سبز نشان خواهند داد.

 

در پی تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و بازگشت تحریم های بین المللی این کشور علیه ایران، اروپا بنا دارد با از سرگیری قانون «مسدود ساز تحریم» که برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه کوبا تدوین شده بود، شرکت های اروپایی را از تحریم های آمریکا علیه ایران در امان نگاه دارد.

 

بر اساس این خبر کمیسیون اروپا اخیرا اصلاحاتی را در این قانون پیشنهاد داده است که به گفته این منبع آگاه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این اصلاحات موافقت خواهند کرد.

 

این منبع به خبرنگاران گفته که شورای امور خارجه اتحادیه اروپا به زودی نیز موافقت خود با این اصلاحات را که به وسیله کمیسیون اروپا مطرح شده است، اعلام خواهد کرد و این مسأله به انجام سریعتر این اصلاحات منجر خواهد شد.

 

به گفته او پارلمان اروپا هم تا ۶ آگوست نظر خود را در خصوص این اصلاحات اعلام خواهد کرد و در صورت موافقت این اصلاحات از همان زمان اجرایی خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------